Czy PHEVy BMW będą mogły korzystać w miastach wyłącznie z trybu elektrycznego?

Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój i badania, ujawnił, że bawarki producent może wprowadzić system automatycznego przełączania się hybryd typu plug-in na napęd elektryczny w obrębie silnie zanieczyszczonych miast. PHEVy koncernu z Monachium mogłyby stanowić w takim przypadku realną alternatywę dla pojazdów całkowicie elektrycznych w zakresie ekologiczności na terenie aglomeracji.

Fröhlich poinformował, że dzięki technologii łączności oraz systemom nawigacji, silnik spalinowy hybryd plug-in BMW mógłby się samoczynnie wyłączać. Nowa generacja PHEVów niemieckiej marki ma dysponować znacznie dłuższym zasięgiem w trybie zeroemisyjnym od swoich poprzedników. Przykładowo, model X5 xDrive45e iPerformance może przejechać na napędzie elektrycznym 80 km (wg cyklu WLTP), trzykrotnie więcej niż wcześniejsza generacja pojazdu. W przyszłości, zasięg hybryd plug-in bawarskiego koncernu wyniesie nawet 100 km na jednym ładowaniu.

Jak informuje agencja Reuters, BMW prezentuje obecnie nową technologię lokalnym władzom w Niemczech. W lutym Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku zdecydował, że niemieckie miasta, niezależnie od regulacji krajowych, mogą ustanawiać lokalne limity emisji spalin pojazdów. Orzeczenie otworzyło władzom lokalnym furtkę dla wprowadzania zakazów wjazdu dla samochodów napędzanych silnikami Diesla.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych - ORPA.PL