Toyota będzie produkować w Polsce przekładnie do hybryd

W swojej fabryce w Wałbrzychu, Toyota rozpoczyna produkcję przekładni do napędów hybrydowych 4. generacji. Jest to pierwszy zakład poza Azją, w którym produkowane są komponenty do tych alternatywnych układów.

Przekładnie będą montowane w nowej Corolli Hybrid i Toyocie C-HR Hybrid w Europie. Jest to pierwszy etap kilkuletniego programu wprowadzania zaawansowanej technologii hybrydowej
i architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) do polskich fabryk.

TMMP w Wałbrzychu jest pierwszą fabryką Toyoty spoza Azji i drugą zlokalizowaną poza Japonią, której powierzono produkcję zaawansowanych technologicznie przekładni hybrydowych, a warto przypomnieć, że obecnie prawie co drugi samochód opuszczający salony japońskiej marki to właśnie auto hybrydowe.

Podstawową strategią Toyoty jest produkowanie blisko miejsca sprzedaży, jeśli tylko spełnione są warunki konkurencyjności. Dwa lata temu obie fabryki Toyoty w Polsce, w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach, połączyły się w jedno przedsiębiorstwo, aby wzmocnić możliwości produkcyjne i jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność TMMP.

Uruchomienie linii produkcyjnej nowej przekładni do napędu hybrydowego wiązało się z inwestycją 288 milionów zł. Po wdrożeniu tego oraz kolejnych, zaplanowanych na najbliższe lata projektów całkowity poziom inwestycji w polskie fabryki Toyoty wyniesie ponad 4,5 miliarda zł. Inwestycja ta pozwoli także stworzyć nowe miejsca pracy. Do roku 2020 poziom zatrudnienia w zakładach TMMP wzrośnie o prawie 600 osób do łącznej liczby ponad 2500 pracowników. Obecnie trwają intensywne działania rekrutacyjne do obu fabryk Toyoty w Polsce: w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach.

Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Europie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.