Wodorowa odmiana Mercedesa Sprintera

Mercedes zaprezentował dostawczego Sprintera w koncepcyjnej odmianie F-CELL. Samochód wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe. Jak informuje niemiecki producent, pojazd powstał z myślą o transporcie towarów na długich trasach, jak i w obrębie miast.

 

Spinter F-CELL został wyposażony w silnik elektryczny generujący moc 200 KM (147 kW) i moment obrotowy 350 Nm. Pojazd otrzymał 3 zbiorniki zintegrowane z podwoziem, które magazynują łącznie 4,5 kg wodoru. Zapewniają one zasięg 300 km na jednym tankowaniu.

 

Na wypadek konieczności odbycia dłuższej podróży, można wykorzystać dodatkowy zbiornik, montowany z tyłu samochodu. Taka konfiguracja umożliwia przejechanie 500 km na jednym tankowaniu. Ponadto, pojazd wyposażono w akumulatory litowo-jonowe, zwiększające zasięg o 30 km. Baterie można doładować z zewnętrznego źródła energii elektrycznej.

 

Docelowo, wszystkie pojazdy w ofercie Mercedes-Benz Vans zostaną zelektryfikowane. Jako pierwszy, jeszcze w 2018 r., na drogi trafi zeroemisyjny model eVito, zaś w przyszłym roku dołączy do niego całkowicie elektryczny eSprinter. W późniejszym terminie w salonach pojawi się zeroemisyjna wersja modelu Citan.

 

Technologie wodorowe zostaną natomiast zastosowane w osobowym SUVie GLC F-CELL, którego wersja koncepcyjna została zaprezentowana podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.