CATL rozszerza wpływy o BMW. Będzie polska fabryka?

Czołowy producent baterii litowo-jonowych do samochodów elektrycznych CATL podpisał lukratywny kontrakt na ponad miliard euro. Na jego podstawie BMW będzie otrzymywać produkty chińskiej firmy podobnie jak Hyundaia, Nissan, Toyota czy Volkswagen.

Na potrzeby europejskich producentów na Starym Kontynencie powstania fabryka owych baterii. Jedną z rozważanych lokalizacji jest Polska. Jednym z rywali naszego kraju będą Niemcy, które chętnie widziałby taką fabrykę w regionie Turyngii, w okolicach Erfurtu. Alternatywą są także Węgry.

To ważna informacja, ponieważ Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) jest jednym z ważniejszych graczy na rynku elektromobilności i wkrótce ma przebić Teslę w potencjale produkcji baterii. Wszystko dzięki powstającej chińskiej fabryce w Ningde w prowincji Fujian. W 2020 r. ma rocznie produkować baterie o łącznej pojemności 50 Gwh.

Chiński konkurent CATL – firma BYD – ostatnio ogłosiła, że do 2020 roku rozbuduje potencjał produkcji baterii samochodowych do 60 GWh.