Hyundai- mocne założenia

2017 był rokiem, w którym samochód elektryczny stał się rzeczywistością. Era „elektryków” nadchodziła od jakiegoś czasu, lecz to właśnie 2017 był z pewnością rokiem, w którym forma bez emisyjnej mobilności stała się stałym elementem krajobrazu motoryzacyjnego.

Chiny, Stany Zjednoczone i Europa stanowiły w zeszłym roku ponad 90% sprzedaży pojazdów elektrycznych. Kraje z największą liczbą sprzedanych EV to Chiny (630 000), Stany Zjednoczone (560 000), Japonia (140 000), Norwegia (114 000) i Holandia ( 111 000).

Hyundai jako producent, dla którego ekologiczna mobilność od dawna jest głównym celem, szybko przystosował się do zmian. W ubiegłym 2017 roku we Frankfurcie na Motor Show nie było niespodzianki, i głośnym hasłem przewodnim na wszystkich halach wystawowych była „elektryfikacja”. Na stoisku Hyundai Motor Europe prezes i dyrektor generalny Hyung Cheong Kim oraz starszy wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych Thomas A. Schmid przedstawili strategię mobilności elektrycznej firmy w ciągu najbliższych trzech lat.

Wyjaśnili, że do 2020 roku Hyundai planuje uruchomić 15 nowych modeli elektrycznych na całym świecie w tym pełne elektryki, hybrydy i hybrydy plug-in tak, aby dopasować się do stylu życia swoich klientów. Hyung Cheong Kim zapowiedział, że 10 z 15 modeli będzie dostępnych w Europie. Thomas A. Schmid potwierdził, że kolejnym pojazdem elektrycznych Hyundai będzie elektryczna wersja Kona łącząca najgorętsze trendy na rynku motoryzacyjnym: SUV i EV. Wyjawił także, że Kona Electric zaprezentowana zostanie w Genewie na Motor Show.

Hyundai Kona Electric

Źródło: https://www.hyundai.news​; https://www.youtube.com