Volkswagen - nowy model sprzedaży samochodów z gamy ID.

Dealer przyjmuje rolę agenta i otrzymuje prowizję od Volkswagena za tę usługę. 100% salonów w Niemczech podpisało się pod tym projektem

W ramach nowego modelu dealerzy przyjmują rolę pośrednika w sprzedaży samochodów dla klientów prywatnym i małych przedsiębiorstw handlowych. Opiekują się nabyciem, konsultacjami sprzedaży, organizacją jazd testowych, przetwarzaniem transakcji i przekazaniem pojazdu w koordynacji z firmą Volkswagen.

Preferowany, wybrany przez klienta dealer, otrzymuje taką samą prowizję i premię jak w salonie, nawet jeśli pojazd jest kupowany online bezpośrednio od Volkswagena. Volkswagen decyduje o cenie pojazdu, tym samym rezygnując ze skomplikowanych negocjacji cenowych. Dealerzy mogą zatem liczyć na prowizję niezależnie od tego, czy klient kupi swój pojazd online, czy w salonie.

Holger B. Santel, dyrektor sprzedaży i marketingu w Niemczech, powiedział: „Wszyscy nasi partnerzy są teraz w 100% na pokładzie. Szerokie poparcie naszych partnerów detalicznych dla gamy ID. jest silnym sygnałem na przyszłość. Z punktu widzenia klienta Volkswagen i handel detaliczny stają się jedną jednostką w tym modelu sprzedaży.Będzie to oznaczało skoordynowane zakupy we wszystkich punkta i tym, czego oczekują nasi klienci.

Volkswagen bierze również odpowiedzialność za finansowanie pojazdów i ponosi ryzyko zwrotu i wartości końcowej. Jak wyjaśnia Santel: „Dealer nie musi już finansować pojazdów z góry. Ponosimy także koszty magazynowe i koszty związane z pojazdami wystawowymi. Oferujemy dealerom niezwykle atrakcyjną koncepcję leasingu pojazdów demonstracyjnych. ”

Dirk Weddigen von Knapp, przewodniczący stowarzyszenia partnerskiego Volkswagen i Audi, powiedział: „Model agencji przynosi znaczną ulgę finansową dla dealerów, co jest szczególnie ważne w chwili obecnej. Nasi partnerzy mogą zatem skupić się na tym, co sprawia, że ​​sprzedaż detaliczna jest tak niezbędna: osobistej oraz kompetentnej obsłudze klienta. Cieszę się, że wszyscy partnerzy podpisali wspólnie opracowaną umowę. To potwierdza wielkie zaufanie do tego agencyjnego modelu sprzedaży i naszej korporacji.”