Centrum Obsługi Administracji Rządowej ogłosiło przetargi na zakup i wynajem samochodów elektrycznych

Centrum Obsługi Administracji Rządowej ogłosiło dwa przetargi nieograniczone na dostawę oraz wynajem długoterminowy pojazdów dla jednostek administracji państwowej. Przedmiotem postępowania są m.in. samochody całkowicie elektryczne oraz hybrydowe. Urzędy otrzymają również pojazdy konwencjonalne, w tym z silnikami Diesla.

W ramach przetargu na dostawę samochodów, COAR planuje zamówić 198 pojazdów, z czego modele całkowicie elektryczne (hatchbacki segmentu C) mają stanowić ok. 13% – 26 sztuk. Dostarczone EV muszą dysponować mocą co najmniej 130 KM, a ich zużycie energii nie może przekraczać 25 kWh/100 km.

Termin składania ofert upływa 25 marca 2020 r. o godzinie 11.00.  Przy wyborze najkorzystniejszej oferty COAR będzie kierował się takimi kryteriami jak cena (60%), termin dostawy (30%) oraz okres gwarancji mechanicznej (10%).

W przetargu na wynajem długoterminowy, COAR ustanowił nieco dłuższy termin składania ofert – do 26 marca 2020 r. W ramach tego postępowania, do jednostek administracji publicznej ma trafić łącznie 70 pojazdów. Samochody elektryczne (segmentów B oraz C) stanowią w tym przypadku ok. 11% zamówienia. Wynajmowane EV segmentu B (2 szt.) muszą dysponować mocą co najmniej 100 KM, a ich zużycie energii nie powinno przekraczać 25 kWh/100 km. W przypadku pojazdów segmentu C (6 szt.) moc powinna wynosić co najmniej 130 KM.

Kryteria wyboru obejmują w tym przypadku cenę (50%), opłatę za 1 km przekroczenia limitu przebiegu
kilometrów ponad zadeklarowany (10%), zwiększenie rocznego limitu przebiegu kilometrów (30%) oraz
termin dostawy samochodów krótszy niż 20 tygodni (10%).  W obu przypadkach kryteria odnoszą się również do elementów wyposażenia pojazdów.

Podsumowując, w ramach obu przetargów COAR zamierza zamówić 34 pojazdy elektryczne. Ich udział w całym parku dostarczonych samochodów wyniesie ok. 13%. Zamówione pojazdy trafią m.in. do szeregu ministerstw (w tym Aktywów Państwowych, Infrastruktury, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Finansów, Zdrowia, Sprawiedliwości), GDDiKA oraz Urzędów Wojewódzkich.

Zgodnie z zapisami Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych,  naczelne i centralne organy administracji państwowej muszą zapewnić,  aby udział pojazdów elektrycznych w ich flotach wynosił co najmniej  10% od 01 stycznia 2022 r. oraz 20% od 1 stycznia 2023 r. Od 1 stycznia 2025 r. ten udział ma wzrosnąć do co najmniej 50%. Analogiczne obowiązki nałożono na jednostki samorządu terytorialnego.

Zobacz też