Scania rozpoczęła w Norwegii projekt pilotażowy związany z elektrycznymi ciężarówkami

Scania dostarczyła dwa całkowicie elektryczne pojazdy ciężarowe na rzecz norweskiej sieci hurtowni Asko. W ramach projektu pilotażowego, samochody będą testowane w rzeczywistych warunkach użytkowania. Elektryczne ciężarówki Scania zostały wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 165 kWh, zapewniające zasięg 120 km. Pojazdy przystosowano do ładowania z mocą 150 kW przez złącze CCS. Za napęd ciężarówek odpowiada silnik elektryczny o mocy szczytowej 394 KM. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów wynosi 27 ton.

Jak powiedziała Karin Rådström, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Scania:
“W dłuższej perspektywie elektryfikacja będzie miała kluczowe znaczenie dla urzeczywistnienia zrównoważonego systemu transportu, co dotyczy również pojazdów ciężarowych. W związku z tym niezmiennie ważne jest, aby w ramach badań i rozwoju współpracować z klientami i poznać wpływ danego rozwiązania na ich działalność. Nie należy poprzestawać na upewnieniu się, że rozwiązania techniczne działają, a energia elektryczna, która ładuje akumulatory, pochodzi z odnawialnych źródeł. Dlatego cieszymy się z kolejnego ważnego projektu realizowanego z firmą Asko”.

Projekt otrzymał wsparcie finansowe od Enovy, państwowego przedsiębiorstwa będącego własnością norweskiego Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

“W Scania nieustannie przeznaczamy środki na rozwój rozwiązań w zakresie elektryfikacji i niebawem zostanie osiągnięty punkt zwrotny, w którym elektryfikacja transportu ciężkiego stanie się dla klientów atrakcyjną inwestycją. Wzięliśmy aktywny udział w rozwoju akumulatorów i ogniw, zarówno prowadząc własne badania, jak i poprzez współpracę partnerską z klientami. Jest to obszar, w którym spodziewamy się znacznego postępu w ciągu najbliższych kilku lat, w tym udoskonaleń, które umożliwią realizację różnych zadań transportowych, nie zapominając jednocześnie o całkowitym koszcie użytkowania pojazdów przez naszych klientów” – dodała Karin Rådström.

 

źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Zobacz też