Dostawcy akumulatorów dla rynku EV

Dostawcy akumulatorów dla rynku EV

 

Na świecie jest wielu producentów akumulatorów, lecz nieliczni dostarczają swoje ogniwa dla rynku samochodów elektrycznych.

 

Panasonic – japoński koncern na rynku akumulatorów posiada wieloletnie doświadczenie i dostarcza swoje produkty dla takich marek jak Tesla, Toyota, Mercedes  Ford.

LG Chem  - koreański koncern swoje produkty dostarcza dla takich marek jak Audi, Chrysler, Ford, General Motor, Hyundai, Nissan, Renault, Smart, Volkswagen, Volvo.

Samsung SDI – jest to jedna z wiodących marek w produkcji akumulatorów dostarcza swoje produkty dla Fiata, BMW, Mercedesa, Porsche.

Samsung SDI zapowiada na 2021 rok masową produkcję akumulatorów litowo-jonowych do budowy baterii pojazdów EV, pozwalających przejechać 600-700 km na jednym ładowaniu, a za sprawą małego oporu wewnętrznego ogniw, będzie możliwość ładowania samochodu w 20 minut do 80%.

 

 

GS Yuasa – japońska marka Yuasa swoje produkty dostarcza dla Hondy, Mitsubishi, Peugeota, Citroena.

 

Liderem rynku wydaje się być Panasonic, zaś Samsung uchodzi za prodcenta tworzącego wytrzymalsze ogniwa od innych , LG Chem podąża za nim i nie pozwala im odetchnąć.

Samsung SDI proponuje rozwiązanie, które ma pozwolić na przejechanie 700 km, jednak kluczem do sukcesu jest zbudowanie akumulatora o większej gęstości energii i niskiej oporności wewnętrznej, który pozwoli w tej samem masie i objętości zgromadzić znacznie więcej energii oraz pozwoli na szybkie ładowanie. Dlatego konkurujące firmy eksperymentują z modyfikacjami składu chemicznego ogniw oraz ich konstrukcją. Zmiana rozmiaru ogniwa z typowego 18650 na 21700 rozpoczęta przez Samsunga SDI do którego dołączyli pozostali gracze zaowocowała zagęszczeniem energii w ogniwie, co przełoży się na większy zasięg samochodów wyposażonych w te ogniwa. Samsung SDI rozpoczął produkcje ogniw o 20% niższych od standardowych, co pozwoli na zbudowanie bardziej płaskich baterii i montowanie ich w przestrzeniach samochodu do tej pory niedostępnych dla baterii o standardowych wymiarach.

Rywalizacja jest zacięta, miejmy nadzieję że przyniesie ona korzyści dla konsumentów w postaci pojemniejszych i bardziej żywotnych akumulatorów, dających się szybciej ładować. 

 

 

źródło:

cleantechnica.com