Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf 2018

 

Nowy Leaf został wyposażony w mocniejszy silnik (typ EM57) o mocy 150 KM (110 kW) dysponujący momentem 320 Nm i potrafi go rozpędzić  do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalna tego samochodu to 144 km/h. Energia do napędzania Leaf’a zgromadzona jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 40 kWh, które pozwalają na przejechanie do 370 km na jednym ładowaniu. Nowy akumulator zajmuje taką samą przestrzeń jak w poprzednim Leafie i został „zagęszczony energetycznie” o  67% w stosunku do modelu z 2010 roku , który posiadał akumulator o pojemności 24 kWh zmieniony następnie na 30 kWh. Kluczem do sukcesu jest zastosowanie ogniw ze zmienioną chemią w elektrodach akumulatorów.

Ładowanie samochodu od zera do 95% odbywa się w czasie około 14 godzin gdy pojazd jest wyposażony w przetwornicę 3,3 kW, lub w 2-krotnie krótszym czasie, jeżeli na pokładzie jest zamontowana przetwornica 6,6 kW.

Ładowanie przez złącze stałoprądowe CHAdeMO pozwala w 40 minut uzupełnić energię od zera do 80% pojemności akumulatora.

Nowy Leaf 2018 jest dłuższy od poprzednika o 35 mm (4480 mm) i szerszy 0 20 mm (1790 mm), wysokość 1540mm, rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2700 mm. Bagażnik zyskał 65 litrów objętości i posiada teraz 435 l.

Masa własna pojazdu wynosi 1490 – 1520 kg, w zależności od wyposażenia.

Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,28.

ProPilot  -  posiada cztery kamery wysokiej rozdzielczości i dwanaście czujników ultradźwiękowych umożliwiając automatyczne parkowanie oraz kontrolę dystansu podczas jazdy.

E-Pedał  - załączenie tej funkcji zmienia pedał przyspieszenia w połączony pedał przyspieszenia i hamowania. Lekkie popuszczenie pedału przyspieszenia spowoduje lekkie hamowanie silnikiem, natomiast zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia spowoduje mocniejsze hamowanie aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu, również na wzniesieniu. W przypadku awaryjnego hamowania będziemy musieli użyć klasycznego hamulca.

Nowy Leaf wydaje się być ciekawą propozycją na tle obecnej konkurencji.