Opel kontynuuje swoją ofensywę elektryfikacyjną. Podczas dzisiejszej konferencji SHIFT Mobility Conference w Berlinie, dyrektor generalny Opla Michael Lohscheller ogłosił, że już w przyszłym roku firma wprowadzi na rynek elektryczną wersję furgona Movano. „W związku z tym już od 2021 roku będziemy oferować elektryczną wersję każdego pojazdu z naszej gamy lekkich pojazdów użytkowych”, powiedział Lohscheller.
W przyszłym roku u dealerów marki dostępna będzie również zelektryfikowana wersja Opla Combo. A nowy Opel Vivaro-e zostanie dostarczony do pierwszych klientów już w przyszłym miesiącu. „Elektryfikacja jest szczególnie ważna w segmencie lekkich pojazdów użytkowych”, powiedział Lohscheller. „Czy to jako pojazd dostawczy na ostatnią milę, czy też do użytku rzemieślniczego: dzięki Combo, Vivaro i Movano oferujemy naszym klientom możliwość bezemisyjnej jazdy w centrach miast w licznych indywidualnych wariantach”.
Opel kontynuuje również systematyczną i szybką elektryfikację swojej gamy samochodów osobowych. W pełni elektryczna Corsa-e i hybryda typu plug-in Grandland X Hybrid są dostępne na rynku od pierwszego kwartału 2020 roku. Przyjazny dla rodziny van Zafira-e Life będzie już niedługo dostępny w wersji w pełni elektrycznej. Zupełnie nowa Mokka, która jak żaden inny samochód reprezentuje przyszłą stylistykę marki Opel, będzie również dostępna w wersji w pełni elektrycznej od momentu wprowadzenia na rynek. W przyszłym roku pojawi się również zelektryfikowana wersja Opla Combo Life oraz całkowicie nowy Opel Astra.
„W nadchodzącym roku będziemy oferować naszym klientom dziewięć różnych zelektryfikowanych modeli, będziemy więc dobrze reprezentowani w najważniejszych segmentach”, powiedział Michael Lohscheller. Obiecaliśmy, że „Opel będzie elektryczny” – i spełnimy tę obietnicę”. Odgrywamy wiodącą rolę w zakresie redukcji emisji CO2. Będziemy również oferować wszystkie modele w wersji zelektryfikowanej do 2024 r.”
Dzięki konsekwentnej ofensywie elektryfikacyjnej, koncentracji na przyszłościowych modelach i dalszym ulepszeniom wydajnych silników spalinowych, Opel w ostatnim czasie znacznie ograniczył emisję CO2. Już pod koniec 2019 roku marka spod znaku błyskawicy zmniejszyła średnią emisję CO2 o 20 gramów w porównaniu z końcem 2018 roku. Ponadto, w pierwszej połowie 2020 roku Oplowi udało się zmniejszyć emisję CO2 swoich pojazdów w Niemczech o 13,5 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – co stanowi największą redukcję spośród wszystkich producentów mających co najmniej dwuprocentowy udział w rynku.
Zapowiedź elektrycznego Movano to kolejny krok Opla w kierunku elektrycznej mobilności i redukcji emisji CO2. Wraz z Groupe PSA i Totalem, poprzez swoją spółkę zależną Saft, Opel podpisał umowę o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa „Automotive Cells Company”. Dzięki temu partnerstwu, tworzony jest światowej klasy podmiot zajmujący się rozwojem i produkcją wysokowydajnych akumulatorów dla przemysłu motoryzacyjnego od 2023 roku. Centrum badawczo-rozwojowe w Bordeaux i zakład pilotażowy w Nersac (Francja) rozpoczęły już prace nad rozwojem nowych wysokowydajnych technologii litowo-jonowych. Pod koniec tej fazy badawczo-rozwojowej planuje się uruchomienie produkcji w dwóch „gigafabrykach”, w Douvrin (Francja) i Kaiserslautern (Niemcy).
Ponadto, producent samochodów z Rüsselsheim zainstalował już 350 punktów ładowania dla swojej rosnącej floty pojazdów elektrycznych w swoim rodzinnym mieście.