Gmina Legnica zdecydowała na drodze postępowania przetargowego o zakupie sześciu autobusów elektrycznych marki Solaris. Producent dostarczy do Legnicy model Urbino 12 electric wraz z systemem ładowania. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w tym mieście.
Firma Solaris Bus & Coach podpisała umowę z Urzędem Miasta Legnica na dostawę sześciu autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Oprócz dostarczenia autobusów, umowa obejmuje także dostawę systemu ładowania plug-in. Bateryjne Urbino będą pierwszymi bezemisyjnymi pojazdami w historii Legnicy. 5 elektrobusów i 3 ładowarki plug-in zostanie dostarczonych w czerwcu 2024, a szósty autobus – w styczniu 2025 roku.
„Cieszę się, że nasze elektryczne pojazdy pojawią się w kolejnym polskim mieście, zmieniając oblicze lokalnego transportu publicznego. Tym razem do grona miast inwestujących w innowacyjne rozwiązania smart city dołączyła Legnica, co cieszy nas w sposób szczególny, ze względu na naszą długotrwałą współpracę. Dziękujemy za zaufanie wobec marki Solaris” – mówił Waldemar Wlazło, Dyrektor Sprzedaży na rynku polskim w Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
„Tak jak obiecaliśmy, realizujemy wprowadzanie transportu zeroemisyjnego do Legnicy. Ta inwestycja ma nie tylko ważny wymiar społeczny i gospodarczy, ale także przyniesie korzyści ekologiczne” – powiedział Tadeusz Krzakowski, Prezydent Miasta Legnica.
Urząd Miasta w Legnicy zdecydował się na zakup sześciu sztuk Urbino 12 electric – najpopularniejszego modelu producenta w jego bezemisyjnej ofercie. Autobusy zostaną wyposażone w elektryczny silnik centralny i baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności 280 kWh. Pojazdy będą miały możliwość ładowania zarówno poprzez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf – na ich dachu producent zainstaluje szyny do ładowania tzw. pantografem odwróconym. Wyposażenie obejmie m.in. systemy detekcji i gaszenia pożarów oraz systemy detekcji i aktywnej ochrony magazynów energii. Zgodnie z podpisaną umową, Solaris dostarczy także trzy ładowarki plug-in o mocy 120 kW.
Pojemność pasażerska niskopodłogowych trzydrzwiowych elektryków wynosić będzie przynajmniej 70 miejsc, z czego 26 to miejsca siedzące. E-busy będą klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, a także system monitoringu. Zgodnie z zamówieniem, Urbino 12 electric będą posiadały kabiny kierowców typu zamkniętego.