Elegancka agresywność Skorpiona i jego odważne, ale płynne kształty ożywają w projekcie Abartha 500e zainspirowanym również wyglądem żądlącego zwierzęcia, aby podkreślić moc, lekkość i siłę aerodynamiczną samochodu.
Projektując wygląd Abartha 500e, projektanci Centrum Stylu starali się nawiązać do skorpiona zarówno we wnętrzu auta, jak i w elementach zewnętrznych nowoczesnego zelektryfikowanego modelu z logo Skorpiona.
W modelu Abarth 500e na pierwszy plan wysuwa się pazur skorpiona, który odnajdujemy w dwóch elementach procesu twórczego: przednim zderzaku i kołach. Pierwszy z nich jest o 30 mm dłuższy niż zwykle, z aerodynamicznym skrzydłem bocznym zapewniającym dużą wytrzymałość i solidność.
Drugi element, czyli felgi, zarówno w wersji 17-calowej, jak i 18-calowej z diamentowym szlifem, podkreślają okrągłość elementu i poprawiają wygląd samochodu z boku.
Odnóża skorpiona są odzwierciedlone w konstrukcji aerodynamicznej osłony przedniej, która pełni nie tylko funkcjonalną rolę, przepuszczając powietrze, ale posiada również niepowtarzalny wygląd. Właściwości aerodynamiczne wzmocniono dodatkowo dzięki przedniej klapie połączonej z zewnętrznymi obniżeniami progów, co znacznie poprawia osiągi. Nawiązująca pod względem designu do odwłoka skorpiona, pomaga zakryć koła z przodu i zwiększa wydajność aerodynamiczną.
Aby wyrazić sportowy charakter i poprawić penetrację aerodynamiczną, projektanci na nowo zaprojektowali przód samochodu, który jest teraz niższy i dłuższy. Nie sposób nie rozpoznać w nim płynnych i czystych form zwierzęcia emanujących jednocześnie siłą, urokiem i jakością. Wyjątkowa lekkość modelu wynika także z wyeliminowania górnej „brwi”, jaką tworzyły światła DRL do jazdy dziennej. Projektancie zdecydowali się na taki zabieg, aby stworzyć bardziej sportową i zdecydowaną ekspresję świetlną, prowadzącą do dalszej redukcji masy.
Ponadto, z przodu, wyróżniająca się odważna czerwona linia znana jako „Omega Sign”, podkreśla w widoku z góry umieszczenie nowego napisu Abarth posiadającego nieco mniejsze historyczne logo umieszczone w górnej części, na krawędzi pokrywy silnika. Z tyłu, trójkątny kształt skorpiona odnajdujemy w nowej interpretacji aerodynamicznej kratki wentylacyjnej, podkreślonej dodatkowo białym kolorem wkładki, tworząc oryginalne połączenie z pionowymi płetwami.
„Chwyć bestię za szpony” to motto, którym kierowali się projektanci, podejmując decyzję o zrewolucjonizowaniu (podobnie jak miało to już kiedyś miejsce w przypadku Ritmo Abarth) stylistyki prowadzenia, przenosząc agresywność Skorpiona na również kierownicę. Wyraźnie nawiązując do starego samochodu rajdowego, projektanci postanowili dodać nie 2, a 3 ramiona kierownicy, podkreślając sportowy charakter samochodu i tworząc idealne połączenie pomiędzy przeszłością a przyszłością.
Skorpion jest również jednym z niekwestionowanych bohaterów projektu wnętrza, które zostało z precyzją zaprojektowane, aby zmaksymalizować komfort jazdy. Dwoistość korpusu zwierzęcia z jego ogromną sztywnością i niezwykłą płynnością odtworzona została w fotelach. Wyprofilowane tak jak skorpion, fotele te zapewniają maksymalny komfort i bezpieczne trzymanie boczne. Ponadto, aby w pełni oddać istotę marki, zarówno tradycyjne elementy, jak i te innowacyjne, zostały połączone i przeniesione do projektu logo.
Zmiana misji spowodowała konieczność przeprojektowania logo Skorpiona. Pozwoliło to zakomunikować transformację z tego, co Abarth zawsze reprezentował, do jego nowego, całkowicie elektrycznego charakteru. Nie jest to więc „tylko podpis”, ale symbol połączenia osiągów i innowacji, zabawy i zrównoważonego rozwoju. Na zewnątrz samochodu znaczek Abarth widnieje na masce, niczym nostalgiczny powrót do historii marki. Zelektryfikowane logo znajduje się również na kołach, bez błyskawicy i z nią po bokach. Nowy Skorpion rozpanoszył się również we wnętrzu: jego logo jest widoczne na zagłówku, kierownicy, tapicerce siedzeń i oprawione centralnie na błyszczących pedałach, które swoimi kanciastymi kształtami nawiązują do nowego języka zmiany stylistyki.
Mając na uwadze cel, aby cały samochód przesiąknięty był kontrastem pomiędzy jego sportowym charakterem a jakością premium, a także aby wprowadzał zupełnie nowe elementy elektryczne marki z logo Skorpiona, dużą uwagę poświęcono kolorom i wykończeniom. Symulowanie efektu usterki uwydatnia najnowocześniejszą technologię na bazie której zbudowany jest pojazd, a celem jest interpretację pasków Abartha i stworzenie poczucia ekscytacji mocą i osiągami samochodu.
Śmiały i energetyczny kolor acid green kojarzy się z szybkością i osiągami, natomiast ten bardziej wyrafinowany, poison blue daje poczucie elegancji i nowoczesności. Oba te kolory nadwozia pozwalają wydobyć osobowość właściciela i powodują, że tam gdzie pojawia się auto, wszystkie głowy przechodniów skierowane są tylko na niego. We wnętrzu moc i wysoka jakość łączą się w jedno dzięki zastosowaniu ciemnych i ciepłych kolorów, które dodają eleganckiego i futurystycznego charakteru.
Rezultatem tego długiego procesu twórczego jest stworzenie przyciągającej wzrok stylistyki nowego Abartha 500e, który uosabia moc, lekkość i aerodynamiczną siłę skorpiona. To złożona praca wykonana przez projektantów samochodów z Centro Stile, drobiazgowo dopracowana, by połączyć charakter prawdziwego zwierzęcia z nowoczesną elektryfikacją i stworzyć unikatowy produkt.