Marka Škoda w swoim głównym zakładzie w Mladá Boleslav wyprodukowała już 500 000 systemów akumulatorowych. Strategicznie ważne komponenty są montowane w pojazdach MEB oraz modelach z hybrydowym układem napędowym typu plug-in marek: Škoda, Volkswagen, Audi i SEAT.
To osiągnięcie dowodzi, że Škoda konsekwentnie realizuje swoją strategię elektromobilności. Producent intensywnie inwestuje w niezbędną transformację zakładów, jak również w rozwój, digitalizację i edukację zatrudnionych osób. Firma przeszkoliła już ponad 23 000 pracowników, aby przygotować ich do ery e-mobilności.
– Systemy akumulatorowe są kluczowym elementem naszej udanej transformacji w kierunku elektromobilności. Przełomowy jubileusz 500 000 wyprodukowanych przez Škodę systemów akumulatorowych dla pojazdów MEB i hybrydowych plug-in jest wybitnym osiągnięciem. Świadczy zarówno o zaufaniu Grupy Volkswagen do naszego wysoko wykwalifikowanego zespołu, jak i o bezkompromisowym zaangażowaniu w e-mobilność. Już wkrótce pójdziemy o krok dalej: otworzymy dodatkową linię montażową i zwiększymy dzienną produkcję – mówi Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.
Modele z napędem hybrydowym typu plug-in
Wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne dla modeli z napędem hybrydowym plug-in Škody, a także marek koncernu – Audi, SEAT i Volkswagen – są produkowane w siedzibie firmy od września 2019 roku. Podczas każdej zmiany na powierzchni około 2 000 m² pracuje około 50 pracowników. Towarzyszy im w tym 13 w pełni zautomatyzowanych robotów, które zajmują się np. obsługą szczególnie ciężkich komponentów. Co 86 sekund kompletowany jest akumulator do modeli opartych na MQB z hybrydowym układem napędowym plug-in. Jego waga podczas rozładunku z linii produkcyjnej wynosi około 130 kg.
Modele oparte na platformie MEB
W maju 2022 roku Škoda uruchomiła produkcję systemów akumulatorowych do pojazdów całkowicie elektrycznych opartych na platformie MEB. Systemy mają pojemność od 55 do 82 kWh i są montowane w modelach własnych, jak również w pojazdach marki Volkswagen i Audi. Wraz z poszczególnymi modułami akumulatorowymi, system MEB obejmuje również obudowę ze zintegrowanym chłodzeniem i systemem zarządzania akumulatorem, a także niezbędne przyłącza elektryczne. Przy obecnej linii produkcyjnej, w którą Škoda zainwestowała prawie 130 mln euro, pracuje około 250 pracowników. W 2023 roku marka uruchomi kolejną linię montażową. Łączna zdolność produkcyjna systemów akumulatorowych MEB (1 500 sztuk) i PHEV (800 sztuk) wzrośnie wówczas do nawet 2 300 sztuk dziennie.