Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia, pokazuje pierwsze zdjęcia modelu Lancia Concept, zapraszając na prezentację samochodu podczas konferencji prasowej „Emozione Pu+Ra”, zaplanowanej na 15 kwietnia.
„Lancia Concept to manifest marki na następne dziesięć lat” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. „To w 100% elektryczny samochód koncepcyjny, który stanowi ewolucję Lancii Pu+Ra Zero, trójwymiarowej rzeźby zaprezentowanej w listopadzie ubiegłego roku podczas Lancia Design Day. Koncept ten jest pierwszym samochodem nowej ery Lancii, z charakterystycznymi elementami, które można będzie znaleźć w przyszłych modelach, a odnoszących się do designu, zrównoważonego rozwoju, technologii i elektryfikacji. Lancia Concept zostanie zaprezentowana podczas konferencji prasowej „Emozione Pu+Ra”, która odbędzie się 15 kwietnia i jestem pewien, że zrobi wrażenie na miłośnikach marki Lancia z całego świata.”
Lancia Concept oferuje innowacyjny kolisty dach, który zapewnia panoramiczny widok, maksymalnie wykorzystując naturalne światło słoneczne. Ten elegancki i stylowy element nawiązuje do prostych i geometrycznych kształtów charakterystycznych dla designu Lancii i doskonale komponuje się ze zmysłową linią boczną.
Z tyłu, Lancia Concept posiada kultowe okrągłe tylne światła nawiązujące do najbardziej radykalnego ducha marki i legendarnej Lancii Stratos. Nowy napis Lancia umieszczony pomiędzy tylnymi światłami jest wykonany oryginalną i charakterystyczną czcionką inspirowaną światem mody.
Na tylnej szybie, poziome listwy interpretują w nowoczesny sposób słynną, chroniącą przed słońcem, strukturę inspirowaną wenecką żaluzją modelu Lancia Beta HPE z lat 70-tych. W ten sposób odtworzono przytulny, domowy nastrój charakterystyczny dla włoskich salonów, teraz dodatkowo podkreślony przez duże okna.
Kolejne udostępnione zdjęcie prezentuje wnętrze Lancii Concept, które, zgodnie z nowym językiem designu marki, odwzorowuje wnętrza i atmosferę włoskich domów, poprzez zastosowanie prostych i zdecydowanych geometrycznych kształtów w takich elementach jak stolik kawowy, wykładzina oraz siedzenia inspirowane kultowymi fotelami marki Cassina. Stworzona w ten sposób ciepła i przytulna przestrzeń, stwarza domową atmosferę.
Wyrafinowane wnętrze samochodu wykonano z ekologicznych materiałów, zgodnie z założeniami odrodzenia marki. W ramach dziesięcioletniego planu strategicznego, Lancia będzie marką grupy Stellantis o najwyższym odsetku wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, ponieważ 50% dotykowych powierzchni w nowych samochodach będzie wykonane z materiałów ekologicznych.
Zrównoważony rozwój i interpretacja tradycji według nowoczesnego klucza leżą u podstaw powrotu ikonicznej tkaniny obiciowej znanej jako „panno Lancia”. Materiał nawiązujący do tradycji marki ma teraz nowy wygląd dzięki zastosowaniu wysokiej jakości aksamitnej tkaniny w intensywnym kolorze ochry, wykonanej w 100% z naturalnych włókien i wyprodukowanej w certyfikowanym procesie charakteryzującym się niską emisją. Tkanina została wykończona ręcznie ozdobnymi szwami charakterystycznymi dla manufaktury Cassina.