Już 10 lipca 2022 roku oba PEUGEOT 9X8, prototypy Le Mans Hypercar zespołu Peugeot TotalEnergies, rozpoczną oficjalnie swoją karierę samochodów wyścigowych w Monza w ramach 4. edycji Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych.
Po udziale w programie startów samochodami 905 (lata 1990-1993, silnik benzynowy V10) i 908 (lata 2007-2011, silnik wysokoprężny V12 HDI FAP), PEUGEOT powraca do wyścigów długodystansowych z samochodem o napędzie hybrydowym, odzwierciedlającym strategię elektryfikacji pojazdów tej marki. Pierwszy start zapowiada zdobycie wielu informacji cennych dla całego zespołu.
LEGENDARNY TOR NA ROZPOCZĘCIE NOWEGO ROZDZIAŁU HISTORII
Monza: Wszystko zaczęło się właśnie tu, w Świątyni Prędkości, kiedy w kwietniu 2007 roku PEUGEOT 908 wystartował w wyścigu w Monza w kategorii LMP1 na dystansie 1000km. Również tu 10 lipca 2022 roku wszystko rozpocznie się dla PEUGEOT 9X8 startującego w wyścigu 6 godzin Monza w kategorii Le Mans Hypercar.Od sześciu miesięcy Team Peugeot TotalEnergies prowadzi intensywny cykl jazd testowych na różnych torach europejskich, by przygotować swój pierwszy udział w zawodach. Zespół zrealizował założony plan. Prace przeprowadzono w dwóch głównych fazach: jedna poświęcona była sesjom testów na symulatorze w Satory, które pozwoliły zespołowi na zidentyfikowanie i ustalenie strategii zarządzania energią, gdy kierowcy napotykali na subtelne niuanse i specyficzne cechy toru. Druga zaś polegała na przeprowadzeniu jazd testowych w warunkach rzeczywistych na torze Motorland Aragon w Hiszpanii.
Przy tej okazji przekroczony został dystans 15 000 kilometrów jazd testowych, który zespół postawił sobie za cel przed startem w wyścigu w Monza. Podczas tej sesji miał miejsce test 36-godzinnej jazdy długodystansowej, który umożliwił wzajemne zgranie poszczególnych ekip współpracujących podczas wyścigu (kierowcy, inżynierowie, mechanicy) oraz nabycie automatyzmów w działaniu członkiń i członków zespołu Peugeot TotalEnergies wyznaczonych do obsługi maszyn o numerach startowych 93 i 94 zarezerwowanych dla obu hipersamochodów PEUGEOT 9X8.
Kierowcy hipersamochodu o numerze 93 to Paul Di Resta, Mikkel Jensen i Jean-Eric Vergne, a inżynierem tego samochodu będzie Gauthier Bouteiller.
W hipersamochodzie o numerze 94 swe siły połączą kierowcy Loïc Duval, Gustavo Menezes i James Rossiter wspierani przez Brice’a Gaillardona jako inżyniera samochodu.