Światowa premiera elektrycznego Volkswagena ID. Buzz odbędzie się 9 marca o godzinie 19:00.
Auto zadebiutuje w dwóch odmianach: osobowej i cargo. Choć na pierwszy rzut oka widać nawiązania do legendarnego poprzednika, modelu T1, auto jest naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami. Przestronne i dające się łatwo modyfikować wnętrze zaskoczy kolorami, ekologicznymi materiałami i nieszablonowymi rozwiązaniami.
Kompaktowe z zewnątrz, ale przestronne w środku: takie właśnie są nowe ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Niezależnie od wyboru, zarówno odmiana osobowa jak i dostawcza wykorzystują maksymalnie przestrzeń, dzięki zastosowaniu platformy MEB. Pięciomiejscowy ID. Buzz mieści z kompletem pasażerów aż 1121 litrów bagażu, a dostawczy ID. Buzz Cargo z przegrodą za siedzeniami – ponad 3,9 m3.
Kolory i szczegóły
ID. Buzz będzie dostępny w siedmiu kolorach lakieru i czterech odmianach dwukolorowych. Połączenie bieli z żywymi barwami będzie widać także we wnętrzu, w którym miłośnicy modelu T1 z pewnością odnajdą wiele nawiązań do legendarnego Bulli.
Kolorowe mogą być więc elementy siedzeń, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a w oświetleniu ambiente (dostępnym za dopłatą) można ustawić jedną z 30 barw. Dbałość o szczegóły widać także w motywach dekoracyjnych, które znajdą się w różnych miejscach kabiny. Część funkcjonalnych rozwiązań jest umieszczona tak, że można ich nie zauważyć na pierwszy rzut oka. Są to m.in. otwieracz do butelek czy skrobaczka do szyb.
Zrównoważony w każdym detalu
Dołączenie modeli ID. Buzz do rodziny ID. to kolejny krok na drodze do pełnej elektromobilności. Poszerzanie gamy aut elektrycznych jest spowodowane nie tylko przez coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, lecz także przez rosnącą świadomość w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Volkswagen chce do 2030 roku zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w Europie w przeliczeniu na jeden pojazd o 40 procent, a zgodnie z programem dekarbonizacji „Way to Zero” firma planuje stać się neutralna dla klimatu najpóźniej do 2050 roku. Celem programu „Way to Zero” jest przyspieszenie elektrycznej ofensywy w ramach strategii marki ACCELERATE. Do 2030 roku marka zamierza zwiększyć udział samochodów elektrycznych w łącznej sprzedaży do minimum 70 procent w Europie oraz do co najmniej 50 procent w Ameryce Północnej i Chinach.
Wprowadzenie na rynek modelu ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to efekt kompleksowego podejścia marki Volkswagen do zrównoważonego rozwoju. Jednym z jego elementów jest stosowanie ekologicznych materiałów w produkcji aut, a pod tym względem ID. Buzz i ID. Buzz Cargo należą do najbardziej zrównoważonych samochodów na świecie. Zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego, zastępując je syntetycznymi, o podobnych właściwościach i fakturze.
Wieniec kierownicy jest wykonany z poliuretanu, który wygląda jak skóra i jest zbliżony do niej w dotyku. Obicia foteli, wykładzina podłogowa i podsufitka w modelu ID. Buzz są wykonane przy wykorzystaniu materiałów z recyklingu. Na przykład jedna z tkanin będzie wykonana z przędzy SEAQUAL®. Jej nici składają się w ok. 10 procentach z plastiku wydobytego z mórz i w ok. 90 procentach z PES (przetworzonych butelek PET). Pozwala to na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 32 procent w porównaniu z podobnymi produktami. Tapicerka ArtVelours ECO po raz pierwszy zastosowana w ID. Buzz składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.