Według wstępnych danych, Audi w roku 2021 było znacznie poniżej zakładanych celów w zakresie emisji CO2 dla całej floty pojazdów sprzedanych w Unii Europejskiej, w Norwegii oraz na Islandii.
Wymagane prawem wartości docelowe wynosiły 129 g/km, natomiast wyniki Audi były znacznie niższe i wyniosły 122 g/km. Marka wniosła w ten sposób pozytywny wkład do osiągnięcia celu całej floty Grupy Volkswagen, która nie tylko spełniła wymogi prawne, ale jej wyniki dotyczące emisji CO2 były znacząco niższe niż zakładano.
„Znacznie niższe niż cel wyniki emisji CO2 w naszej gamie modelowej postrzegamy jako najlepszy dowód na udane wdrożenie procesu elektryfikacji” – powiedziała Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Osiągnięcie niższych niż zakładane wyników emisji jest również dowodem na to, że systematycznie koncentrując się na dostarczaniu zrównoważonej mobilności premium przyszłości, jesteśmy na właściwej ścieżce strategicznej. Transformacja naszej marki nabrała tempa.”
Dobry rok dla w pełni elektrycznych modeli Audi
42 991 sztuk w pełni elektrycznych modeli z portfolio marki Audi sprzedanych w UE, Norwegii i Islandii w roku 2021, to wzrost o 49,8 procent w stosunku do roku poprzedniego. Audi e-tron (w tym Sportback) jest najlepiej sprzedającym się SUV-em typu BEV segmentu premium w Europie. W ubiegłym roku Audi ponad dwukrotnie powiększyło swoją gamę tego typu pojazdów, wprowadzając do niej cztery nowe modele: Audi e-tron GT, Audi RS e-tron GT, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron.
Do roku 2025 Audi planuje mieć w swoim portfolio ponad 20 modeli BEV. Od roku 2026 wszystkie nowe modele marki, które wejdą na rynek, będą wyłącznie w pełni elektryczne. Ogromne zaangażowanie koncernu z Ingolstadt w e-mobilność widoczne jest także w planowaniu inwestycji. W latach 2022-2026 Audi zamierza wydać na elektryfikację i hybrydyzację gamy modelowej około 18 mld euro, bazując na rundzie planistycznej zatwierdzonej pod koniec 2021 roku. Oznacza to, że przy całkowitych inwestycjach rzędu 37 mld euro, prawie połowa nakładów przeznaczona jest na te przyszłościowe dziedziny.
Wartość emisji dla całej floty została obliczona na podstawie nowo zarejestrowanych pojazdów w 27 krajach UE oraz w Norwegii i na Islandii. Ostateczne potwierdzenie wartości emisji CO2 przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym terminie.