Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga.
Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.
Kluczowa dla ID. LIFE jest zrównoważona mobilność. I nie chodzi tu tylko o zerową lokalnie emisję CO2, lecz także o materiały, wykorzystane we wnętrzu auta. W tym kompaktowym crossoverze wykorzystanych zostanie sporo tworzyw pochodzących z recyklingu. „ID. LIFE to pierwsze spojrzenie ‘przez dziurkę od klucza’ na to, co nas czeka w przyszłości, jeśli chodzi o auta elektryczne” – powiedział główny projektant Volkswagena, Jozef Kabaň. „To, co nas napędza to innowacje, zrównoważony rozwój i ponadczasowość” – dodał.
Kompaktowy crossover: purystyczny i zrównoważony
W ID. LIFE Volkswagen zrezygnował z elementów dekoracyjnych i dodatków, a także z konwencjonalnych materiałów. Na przykład podsufitka i wygłuszenie przedniej pokrywy są w całości wykonane z przetworzonych plastikowych butelek. Lakier bezbarwny do karoserii zawiera wióry drzewne jako naturalny barwnik oraz organiczny środek utwardzający. Olej organiczny, naturalna guma i… łuski ryżu to tylko niektóre z surowców użytych do produkcji opon.
Także we wnętrzu widać zrównoważone podejście. Drewno wykorzystane w kabinie ID. LIFE pochodzi ze zrównoważonych lasów. Pasażerowie siedzą na fotelach pokrytych ekologicznym welurem, wyprodukowanym w dużej części z surowców wtórnych – materiałów pochodzących z recyklingu.
Dzięki niskiej cenie podstawowej wersji elektrycznego ID. LIFE Volkswagen sprawi, że zrównoważona mobilność staje się dostępna dla jeszcze większej liczby osób i rozszerzy strategię ACCELERATE. Celem firmy jest zwiększenie udziału modeli z napędem wyłącznie elektrycznym w ogólnej sprzedaży pojazdów do co najmniej 70 procent w Europie i co najmniej 50 procent w Ameryce Północnej i Chinach do 2030 roku. Dzięki swojej ofensywie w zakresie elektryfikacji Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką, jeśli chodzi o zrównoważoną mobilność.