Kia Corporation wspiera Australian Open 2022 (AO22) – prestiżowy turniej tenisowy rangi Grand Slam w regionie Azji i Pacyfiku – serią działań, które podkreślają wizję firmy i jej zaangażowanie w zrównoważoną mobilność.
Jako główny partner AO22, Kia zorganizowała oficjalną ceremonię przekazania samochodów w nowo otwartej Kia Arena w Melbourne Park. W uroczystości wzięli udział kierownicy Kia i Tennis Australia, jeden ze zwycięzców Australian Open – Rafael Nadal – oraz mistrz gry w tenisa na wózkach inwalidzkich – Dylan Alcott.
Kia udostępniła organizatorom turnieju flotę 130 samochodów, w tym popularnego SUV-a Sportage, vana Carnival i elektrycznego crossovera EV6. Podczas turnieju rozgrywanego w dniach 17-30 stycznia auta te będą przewozić w komfortowych i bezpiecznych warunkach tenisistów, sędziów i VIP-ów po terenie Melbourne Park.
„Jako główny partner Australian Open od ponad dwóch dekad, czekamy na rozpoczęcie turnieju, który jest jednym z najbardziej ekscytujących wydarzeń sportowych na świecie” – powiedział Artur Martins, szef marki i obsługi klienta na świecie. „Zgodnie z naszym zobowiązaniem do ochrony środowiska, z przyjemnością współpracujemy z organizacją Tennis Australia oraz z fanami tenisa na świecie, aby dzięki kampanii „Aces for Oceans” chronić wody oceanów. Po każdym asie serwisowym podczas AO i przy udziale fanów w grze online, Kia będzie pomagać osobom, które chcą spełnić tenisowe marzenia. Na rzecz Australian Tennis Foundation przekażemy sprzęt tenisowy wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu”.
Kluczowym wydarzeniem dla AO22 jest inauguracja Kia Arena – stadionu, który może pomieścić 5000 osób. Kia Arena to czwarty co do wielkości stadion Australian Open w Melbourne Park, który oddano do użytku tuż przed rozpoczęciem tegorocznego turnieju.
Kia Arena będzie również wykorzystywana jako miejsce organizacji różnorodnych imprez kulturalnych, sportowych i rozrywkowych poza harmonogramem turnieju.
Dyrektor turnieju Australian Open – Craig Tiley – pochwalił trwającą dwie dekady współpracę między Kią a AO.
„Współpraca między Kią a Australian Open jest jedną z najdłuższych w australijskim sporcie. Doceniamy i szanujemy tę wyjątkową relację, która pomogła nam rozwinąć AO w światowej klasy wydarzenie sportowe i rozrywkowe, którym jest dzisiaj” – powiedział Tiley. „Flota samochodów marki Kia, obejmująca nowe, elektryczne modele na 2022 rok, stała się kultowym symbolem AO, dzięki elegancko oznakowanym samochodom AO Kia, które jeżdżą po mieście i utrzymują AO w ruchu. To także świadectwo naszej silnej relacji, bo stoimy obok Kia Arena – symbolu przyjaźni między Kią a AO w Melbourne Park. Symbolu, który będzie funkcjonować przez cały rok”.
W Melbourne Park, oprócz obsługi wydarzeń sportowych, Kia będzie mieć stoisko z modelem EV6 i będzie prowadzić różnorodne działania marketingowe. Jako wyłączny główny partner Australian Open od 2002 roku, Kia oferuje klientom na świecie rozmaite atrakcje związane z marką, wykorzystując przy tym synergię związaną z Australian Open.