W tym roku Audi podwoiło swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Wraz ze światową premierą Audi e-tron GT na początku roku i Audi Q4 e-tron na wiosnę, rok 2021 charakteryzował się realizacją „mapy drogowej” koncernu z Ingolstadt.
Ponadto, dzięki planowaniu inwestycji na najbliższe pięć lat, Audi przyspiesza przejście do roli dostawcy sieciowej i zrównoważonej mobilności segmentu premium. Po raz kolejny zwiększane są zaliczki na poczet projektów przyszłych pojazdów, których suma wynosi około 37 mld euro. Na samą elektryfikację i hybrydyzację producent przeznacza około 18 miliardów euro, podkreślając w ten sposób swoje zaangażowanie w rozwój elektromobilności.
Od roku 2033 przyszłość marki Audi będzie w pełni elektryczna. Firma nadal nabiera tempa w tym kierunku: W roku 2021 Audi podwoiło liczbę w pełni elektrycznych modeli w swojej ofercie. Oznacza to, że w bieżącym roku Audi wprowadziło na rynek więcej samochodów elektrycznych niż spalinowych. Dzięki nowym modelom Audi e-tron GT quattro, Audi RS e-tron GT oraz pierwszym w pełni elektrycznym modelom w segmencie aut kompaktowych: Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron, elektryczne portfolio powiększyło się o cztery kolejne modele. Do roku 2025 koncern chce mieć w swojej ofercie ponad 20 w pełni elektrycznych modeli.
Audi przyspiesza rozwój infrastruktury ładowania
Wraz z rosnącą liczbą modeli elektrycznych, będą rosły również wymagania dotyczące infrastruktury ładowania. Grupa Volkswagen wraz z partnerami biznesowymi rozbudowuje swoją infrastrukturę na całym świecie. W Norymberdze, Audi testuje obecnie koncepcję miejskiego ładowania premium: Audi charging hub jest adresowany do klientów nieposiadających możliwości ładowania w domu i nastawiony jest na zarządzanie ewentualnym przyszłym zapotrzebowaniem szczytowym. Audi charging hub otwiera się dla klientów już 23 grudnia br. Pilotażowa lokalizacja oferuje rezerwowane punkty ładowania o dużej mocy (HPC) i bezpośrednio przylegającą do nich strefę wypoczynkową, dostępną jako miejsce do spędzania czasu w stylu premium. Jako systemy magazynowania energii służą zużyte akumulatory litowo-jonowe, tzw. akumulatory z drugiej ręki, pochodzące ze zdemontowanych pojazdów rozwojowych. Moduły fotowoltaiczne na dachu zapewniają dodatkową zieloną energię.
Audi charging hub zostaje też włączony w system usługi e-tron Charging Service. Własna usługa ładowania Audi obejmuje obecnie około 290 punktów ładowania w 26 krajach europejskich.
Audi Charging Service włączone jest też w system IONITY, największej otwartej sieci ładowania o dużej mocy (HPC) w Europie. Grupa Volkswagen, w tym Audi i Porsche, jest członkiem założycielem IONITY i od samego początku jest jej partnerem joint venture. IONITY zainwestowało 700 milionów euro w swoją sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w 24 krajach. Do 2025 roku liczba wysokowydajnych punktów ładowania tej sieci o mocy 350 kW, wzrośnie z obecnych 1500 do około 7000.
Atrakcyjna sieć stacji szybkiego ładowania jest centralnym elementem kompleksowego ekosystemu, jaki Audi oferuje w zakresie samochodów elektrycznych. W przyszłości będzie jeszcze bardziej rozbudowywana.
„Vorsprung 2030”: na prowadzeniu w obszarach zrównoważonego rozwoju, technologii i spraw społecznych
„Obecna runda planowania odzwierciedla nasze zamierzenia na przyszłość. Na podstawie tego planowania inwestycyjnego, zaliczki do roku 2026 koncentrują się dość wyraźnie na konsekwentnej realizacji mapy drogowej, z kompleksową ofensywą produktową modeli w pełni i częściowo elektrycznych” – mówi Jürgen Rittersberger, członek zarządu AUDI AG ds. finansowych i prawnych. W latach 2022-2026, Grupa Audi planuje badania i rozwój oraz inwestycje w nieruchomości na łączną kwotę około 37 mld euro. W związku z tym wzrosną zaliczki, zwłaszcza na projekty przyszłych pojazdów. Na samą elektryfikację i hybrydyzację producent przeznaczy około 18 miliardów euro, podkreślając w ten sposób swoje zaangażowanie w elektromobilność.
Dzięki korporacyjnej strategii „Vorsprung 2030”, Audi ma jasną mapę drogową, której celem jest wyjście na prowadzenie do roku 2030 na polach zrównoważonego rozwoju, technologii i spraw społecznych. „Vorsprung 2030 zapewni Audi rentowność w przyszłości” – mówi prezes zarządu AUDI AG, Markus Duesmann. „Tempo zmian w naszym społeczeństwie gwałtownie rośnie. Z tego powodu przyspieszamy naszą transformację w kierunku mobilności neutralnej dla klimatu. Zrównoważony model biznesowy to dla nas kwestia podejścia i odpowiedzialności.” Począwszy od roku 2026, Audi będzie wprowadzać na światowe rynki wyłącznie w pełni elektryczne nowe modele.
Do roku 2033 koncern będzie stopniowo wycofywać z produkcji silniki spalinowe. Dzięki jasnej decyzji, będącej wynikiem intensywnego procesu strategicznego, Audi dąży do dalszego rentownego wzrostu. Bazując na prognozach rynkowych i własnym, atrakcyjnym portfolio modelowym, od roku 2030 firma będzie dostarczać trzy miliony samochodów rocznie. Dzięki rosnącej synergii Grupy, Audi dąży ponadto do osiągnięcia trwałej rentowności operacyjnej ze sprzedaży na poziomie ponad 11 procent w dłuższej perspektywie czasowej.