Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Nowy Opel Grandland z flagową hybrydą plug-in

Już wkrótce, bo pod koniec wakacji, polscy klienci będą mogli składać zamówienia na nowego Opla Grandlanda — samochód z nową stylistyką, innowacyjnymi technologiami i gamą wysoce efektywnych zespołów napędowych, wśród których są też hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu.

Nawet podstawowa wersja Grandlanda jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i oferuje wysoki komfort. W nowym modelu zastosowano w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Na uwagę zasługują też debiutujące w Grandlandzie opcjonalne reflektory pikselowe IntelliLux LED® oraz system Night Vision.

Zamówienia na nowego Grandlanda na polskim rynku będą otwarte pod koniec wakacji, a pierwsze egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową fabryki w Eisenach w Niemczech pod koniec jesieni.

Każda wersja Grandlanda jest bogato wyposażona. Lista dostępnych systemów obejmuje między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Nadwozie nowego Grandlanda zwraca uwagę nowym obliczem marki Opel Vizor. Wewnątrz już w wersji podstawowej zastosowano Pure Panel z 7‑calowym centrum informacyjnym oraz podobnej wielkości kolorowym ekranem dotykowym z obsługą Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu multimedialnego.

Opel Grandland Hybrid i Hybrid4

Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie dysponuje łączną mocą systemu 165 kW (224 KM) oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. W zespole napędowym Grandlanda Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 133 kW (180 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, silnik elektryczny o mocy 81 kW (110 KM) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

W Grandlandzie X Hybrid4 turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi do 221 kW (300 KM). Zużycie paliwa wg WLTP[1] (wartości ważone, w cyklu mieszanym): 1,7-1,2 l/100 km; 39-28 g/km CO2 (NEDC[2]: 1,6-1,5 l/100 km, 37-33 g/km CO2).

Grandland X Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,1 sekundy. Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 81 kW (110 KM) i 83 kW (113 KM). Łączna moc systemu to 221 kW (300 KM). Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.

Kierowca Grandlanda Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy — „Hybrid”, „Electric”, „All-Wheel Drive” i „Sport” — zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami. Tryb hybrydowy, w którym najważniejsze jest jak najniższe zużycie paliwa, zapewnia zasięg do 65-55 kilometrów w cyklu WLTP[1] (69–67 km wg NEDC[2]).

W samochodzie działa system przechwytywania energii kinetycznej w czasie hamowania, która w przeciwnym razie ulegałaby rozproszeniu w postaci ciepła. Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pracy układu odzyskiwania energii, w których silniki elektryczne działają jak generatory, a wytworzona energia elektryczna wraca do akumulatora o pojemności 13,2 kWh.

 

Reklama