Wprowadzając nowe BMW CE 04, firma BMW Motorrad kontynuuje swoją strategię elektromobilności dla aglomeracji miejskich. Jako finalny pojazd seryjny, bazujący na zaprezentowanej w 2017 roku koncepcji BMW Motorrad Concept Link oraz przedstawionym w 2020 roku prototypie BMW Motorrad Definition CE 04, seryjny model BMW CE 04 otwiera nowy rozdział w mobilności miejskich jednośladów.
Elektryczny napęd, futurystyczny design i innowacyjne rozwiązania w zakresie łączności sieciowej sprawiają, że nowy skuter łączy funkcje środka lokomocyjnego i telekomunikacyjnego, rozpoczynając nową erę mobilności w otoczeniu miejskim.
Mocny napęd i duży zasięg dla bezstresowej jazdy w mieście i na terenach zurbanizowanych.
Maksymalna moc na poziomie 31 kW (42 KM) sprawia, że nowe BMW CE 04 oferuje wysoki poziom frajdy z jazdy. Klasyczny sprint „spod świateł” od 0 do 50 km/h zajmuje mu jedynie 2,6 sekundy. Również w klasie pojazdów o zredukowanej mocy L3e-A1 do dyspozycji kierowcy nadal jest całkiem mocny napęd o mocy 23 kW (31 KM). Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 120 km/h, co zapewnia sprawne przemieszczanie się nie tylko w mieście, ale również po drogach szybkiego ruchu i na odcinkach autostrad.
Łączna pojemność ogniw akumulatora nowego BMW CE 04 wynosi aż 60,6 Ah (8,9 kWh), co przekłada się na około 130-kilometrowy zasięg (w wersji o zmniejszonej mocy około 100-kilometrowy). Pozwala to na bezproblemową, codzienną, bezemisyjną jazdę po mieście i w obszarach zurbanizowanych, ale także na mniejsze wypady za miasto po pracy lub w weekendy.
Innowacyjny e-napęd z chłodzonym cieczą silnikiem elektrycznym.
Za napęd nowego BMW CE 04 odpowiada zamocowany na ramie między akumulatorem a kołem tylnym, silnik elektryczny, podobny do tych stosowanych w samochodach BMW, np. w modelu 225xe Active Tourer. W ramach długotrwałych testów BMW Motorrad opracowało dla każdego trybu jazdy osobny i bardzo komfortowy dla kierowcy sposób odzysku energii (rekuperacji). Dzięki temu kierowca ma w każdej sytuacji zapewnioną optymalną moc i charakterystykę jazdy.
Krótki czas ładowania i rozwiązania techniczne na wzór samochodów.
Ładowanie akumulatora litowo-jonowego odbywa się przez wbudowaną ładowarkę z domowego gniazdka elektrycznego, z domowej stacji ładowania Wallbox albo z publicznych stacji ładowania. Czas ładowania całkowicie wyczerpanego akumulatora wynosi 4 godziny i 20 minut. Dostępna jako wyposażenie dodatkowe szybka ładowarka o mocy do 6,9 kW (standardowo 2,3 kW) pozwala skrócić czas ładowania całkowicie wyczerpanego akumulatora do 1 godziny i 40 minut. Jeśli akumulator jest rozładowany do poziomu 20 procent i jest ładowany do poziomu 80 procent, to przy użyciu szybkiej ładowarki czas ładowania może zostać skrócony do 45 minut. W zależności od rynku w zakres wyposażenia standardowego nowego BMW CE 04 wchodzi standardowy kabel do ładowania z mocą 2,3 kW.
Do szybkiego ładowania z domowej stacji Wallbox lub z publicznej stacji ładowania wymagany jest kabel do ładowania typu 3. Analogicznie do samochodów BMW również w przypadku BMW CE 04 dostępne są rozwiązania BMW Charging w zakresie ładowania. Wszystko to zapewnia maksymalną elastyczność dzięki licznym, dopasowanym do potrzeb ofertom ładowania w domu, w drodze oraz w miejscu pracy.
Zwiększona stabilność jazdy dzięki kontroli poślizgu przez układ ASC (Automatic Stability Control). Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
Również w nowym BMW CE 04 do dyspozycji kierowcy jest układ kontroli poślizgu Automatic Stability Control (ASC), który działa podobnie jak w motocyklach BMW z silnikiem spalinowym. ASC ogranicza moment napędowy silnika zależnie od poślizgu tylnego koła. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa jazdy zapewnia dostępny jako wyposażenie dodatkowe układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC). DTC umożliwia jeszcze bezpieczniejsze przyspieszanie, zwłaszcza w przechyłach.
W standardzie trzy tryby jazdy „ECO”, „Rain” i „Road”, zapewniające efektywną jazdę na co dzień. Tryb jazdy „Dynamic” dla jeszcze większej frajdy z jazdy dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
Przy projektowaniu nowego BMW CE 04 istotnym celem dla BMW Motorrad było, aby dać kierowcy możliwość wyboru jazdy albo maksymalnie oszczędnej, albo dającej maksymalną radość. W tym celu nowe BMW CE 04 jest standardowo wyposażone w trzy tryby jazdy „ECO”, „Rain” i „Road”. Ponadto jako wyposażenie dodatkowe dostępny jest także tryb „Dynamic”, zapewniający pojazdowi jeszcze dynamiczniejsze przyspieszanie.
Ukierunkowany na stabilność toru jazdy układ jezdny z jednoczęściową ramą główną z rur stalowych zapewnia łatwe prowadzenie i wysoki komfort jazdy.
Rama główna jest konstrukcją z rur stalowych. Za prowadzenie przedniego koła odpowiada widelec teleskopowy o średnicy rury wewnętrznej 35 mm. Koło tylne prowadzone jest przez wahacz jednoramienny. Resorowanie i amortyzację zapewnia umieszczona z lewej strony, bezpośrednio przyłączona i całkowicie przykryta kolumna resorująca. Koła nowego BMW CE 04 mają duże opony o wymiarach 120/70 R15 67H z przodu oraz 160/60 R15 56H z tyłu.
Wydajny układ hamulcowy z systemem ABS najnowszej generacji. Działający przy przechyłach ABS Pro jako wyposażenie dodatkowe.
Bezpieczne hamowanie zapewnia hamulec dwutarczowy z przodu, wspomagany przez hamulec jednotarczowy z tyłu. Do tego dochodzi opracowany przez BMW Motorrad system ABS, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Jeszcze dalej idzie oferowany jako wyposażenie opcjonalne system ABS Pro. Dzięki czujnikom przechyłu ABS Pro działa również podczas hamowania w zakrętach, oferując najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa.
W standardzie kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej 10,25 cala ze zintegrowaną nawigacją mapową zapewniający komfortowe planowanie tras i rozbudowane funkcje łączności sieciowej.
Nowe BMW CE 04 jest standardowo wyposażone w kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej 10,25 cala ze zintegrowaną nawigacją mapową i funkcjami łączności sieciowej. Doskonała czytelność, przejrzyste menu i wysoce zintegrowana koncepcja obsługi windują nowe BMW CE 04 na sam szczyt segmentu skuterów. Kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala umożliwia między innymi prezentację mapy nawigacyjnej na zestawie wskaźników i tym samym rezygnację z dodatkowego wyświetlacza.
Wydajne oświetlenie diodowe dookoła. Światła skrętne Headlight Pro oraz funkcje oświetleniowe dostępne jako wyposażenie dodatkowe.
Jednostki oświetleniowe nowego BMW CE 04 działają w nowoczesnej technologii diodowej. Z przodu mamy reflektor z funkcją świateł mijania i drogowych. Po obu stronach diodowej lampy tylnej przewidziano kierunkowskazy diodowe. Również kontrolki działają w technologii diodowej. Światła skrętne Headlight Pro, dostępne w ofercie wyposażenia opcjonalnego zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo w nocy. Kierowca zyskuje jeszcze lepsze doświetlenie jezdni na zakrętach, a tym samym większe bezpieczeństwo po zmroku. W ofercie fabrycznego wyposażenia dodatkowego są również specjalne funkcje oświetleniowe „Welcome” i „Good Bye”.
Futurystyczna stylistyka i kolorystyka.
Nowe BMW CE 04 stanowi nową formę miejskiej mobilności na dwóch kołach również pod względem designu, posługując się innowacyjnym językiem stylistycznym, który budzi emocje związane z nową technologią napędową, a jednocześnie pozwala od razu sklasyfikować skuter jako członka rodziny BMW Motorrad. Nowoczesne powierzchnie imponująco podkreśla lakier w niemetalizowanym kolorze białym Light, uzupełniany przez czarne, matowe elementy w części przedniej i po bokach oraz „unoszące się w powietrzu” siedzenie (Floating Seat). Do tego dochodzą futurystycznie zaprojektowane, pełne koła (Solid Wheels) oraz wkomponowana w stylistykę skutera nóżka boczna. Nowe BMW CE 04 w stylistyce Avantgarde (wyposażenie dodatkowe) prezentuje się jako wyrazisty, kolorowy symbol nowoczesnej miejskiej mobilności. W tej stylistyce metalizowany lakier w kolorze szarym Magellan uzupełniony jest czarno-pomarańczowym siedzeniem, pomarańczowym spojlerem oraz różnymi motywami graficznymi.
Najważniejsze cechy nowego BMW CE 04:
- Znamionowa moc ciągła 15 kW (20 KM). Moc maksymalna 31 kW (42 KM). Wersje o zmniejszonej mocy: 11 kW (15 KM) lub 23 kW (31 KM).
- Duża pojemność ogniw akumulatora: 60,6 Ah (8,9 kWh).
- Zasięg około 130 kilometrów (wersja o zmniejszonej mocy: 100 km).
Krótki czas ładowania i rozwiązania techniczne na wzór samochodów. - Zwiększona stabilność jazdy dzięki kontroli poślizgu przez układ ASC (Automatic Stability Control). Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
- W standardzie trzy tryby jazdy „ECO”, „Rain” i „Road”, zapewniające efektywną jazdę na co dzień.
Tryb jazdy „Dynamic” dla jeszcze większej frajdy z jazdy dostępny jako fabryczne wyposażenie dodatkowe. - Ukierunkowany na stabilność toru jazdy układ jezdny z jednoczęściową ramą główną z rur stalowych.
- Wydajny układ hamulcowy z ABS. Działający przy przechyłach ABS Pro jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
- W standardzie kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej 10,2 cala ze zintegrowaną nawigacją mapową i rozbudowanymi funkcjami łączności sieciowej.
- Wydajne oświetlenie diodowe dookoła. Światła skrętne Headlight Pro oraz funkcje oświetleniowe dostępne jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
- Schowki po bokach i z przodu. Nowością jest możliwość korzystania z bocznego schowka na kask w pozycji siedzącej.
- Aktywnie wentylowany schowek na telefon z funkcją ładowania poprzez złącze USB-C.
- Futurystyczna stylistyka i kolorystyka.
- Szeroka oferta wyposażenia dodatkowego, Oryginalnych Akcesoriów BMW Motorrad oraz wyposażenia kierowcy.