Lexus dostarczył klientom na całym świecie już ponad 2 miliony zelektryfikowanych samochodów. Dwumilionowy egzemplarz trafił do nowego właściciela pod koniec kwietnia 2021 roku. Pierwszy zelektryfikowany model marki, Lexus RX 400h, zadebiutował w 2005 roku.
Za sprawą tego modelu Lexus stał się pionierem elektryfikacji na rynku samochodów klasy premium. Od samego początku Lexus nieustannie rozwija swoje zelektryfikowane samochody, udoskonalając je pod względem łączenia niskoemisyjności z dynamiką i świetnymi właściwościami jezdnymi.
Lexus konsekwentnie rozszerza swoją gamę zelektryfikowanych modeli, dostarczając klientom szeroki wybór samochodów odpowiednich dla ich potrzeb. Zgodnie z zasadą „właściwy produkt we właściwym miejscu i czasie” Lexus planuje dalszy rozwój gamy tego typu samochodów w taki sposób, aby jak najlepiej dostosować ofertę do potrzeb klientów, stopnia rozwoju infrastruktury i stopnia rozwoju odnawialnych źródeł energii w poszczególnych regionach.
W rezultacie gama zelektryfikowanych samochodów Lexusa obejmuje obecnie dziewięć modeli hybrydowych i elektrycznych, które są dostępne łącznie w około 90 krajach i regionach na świecie. Samochody z silnikiem elektrycznym odpowiadają obecnie za 33% globalnej sprzedaży Lexusa, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej za 96% wszystkich nowych pojazdów marki.
Wprowadzenie na drogi całego świata ponad 2 milionów zelektryfikowanych samochodów pozwoliło do kwietnia 2021 roku uniknąć emisji około 19 milionów ton dwutlenku węgla. Wpływ Lexusa na redukcję światowych emisji CO2 będzie rósł w miarę systematycznego rozwoju gamy nisko- i bezemisyjnych aut. Jest to jeden z filarów realizacji planu Lexusa, by osiągnąć neutralność klimatyczną i przyczynić się do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Do 2025 roku Lexus wprowadzi 20 nowych lub odświeżonych modeli, w tym ponad 10 samochodów elektrycznych, samoładujących się hybryd oraz hybryd plug-in. Do tego momentu każdy model w gamie Lexusa będzie dostępny w zelektryfikowanej wersji. Marka przewiduje, że do 2025 roku samochody z napędem opartym na silniku elektrycznym będą stanowiły ponad 50% jej globalnej sprzedaży.
Najpóźniej w 2050 roku Lexus planuje osiągnąć całkowitą neutralność węglową dla wszystkich modeli w całym cyklu ich życia – od produkcji materiałów, części i montażu samochodów, przez ich dystrybucję, użytkowanie, po utylizację i recycling.
Aby jeszcze bardziej przyspieszyć popularyzację zelektryfikowanych aut, Lexus planuje wprowadzenie w 2021 roku pierwszego masowego modelu z napędem hybrydowym plug-in. Rok później zadebiutuje zupełnie nowy model marki z bezemisyjnym napędem elektrycznym.
Wieloletnie doświadczenie w produkcji i sprzedaży hybryd sprawia, że obecnie Lexus dysponuje zaawansowanymi technologiami elektryfikacji samochodów, obejmującymi m.in. silniki elektryczne, inwertery czy baterie. Dzięki temu marka ma unikalne możliwości techniczne i organizacyjne, by opracowywać nowe generacje nisko- i bezemisyjnych samochodów o doskonałej jakości, dostarczających wyjątkowych wrażeń podczas jazdy.
Nowe zelektryfikowane modele Lexusa zostaną wyposażone w napęd DIRECT4 i układ kierowniczy steer-by-wire. DIRECT4, napęd na cztery koła nowej generacji, łączy skuteczną kontrolę rozkładu momentu obrotowego między poszczególne koła z precyzyjnym działaniem systemu steer-by-wire, który zwiększa szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Nowe systemy zapewniają lepszą dynamikę i sprawiają, że samochody Lexusa będą się prowadziły jak żadne inne.
Lexus wychodzi z założenia, że dalszy rozwój bezemisyjnych samochodów, konieczny dla osiągnięcia neutralności klimatycznej na całym świecie, można i warto połączyć z udoskonalaniem aut pod względem właściwości jezdnych i przyjemności z prowadzenia. W tym duchu będzie opracowywał nowe modele, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb klientów na całym świecie.
Łączna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Lexusa od 2005 roku do kwietnia 2021 roku:
Świat – 2,02 miliony aut
Europa – 540 tysięcy aut
USA – 499 tysięcy aut
Chiny – 387 tysięcy aut
Japonia – 400 tysięcy aut
Pozostałe rynki – 194 tysiące aut