Kierownictwo Porsche daje dobry przykład: menedżerowie, którym przysługuje samochód służbowy, błyskawicznie – i świadomie – przesiadają się do w pełni elektrycznego Porsche Taycan lub hybrydowych modeli plug-in. Atrakcyjne oferty sprawiają, że pojazdy zelektryfikowane coraz częściej wybierają także pracownicy uprawnieni do leasingu.
Ma to zauważalny wpływ na służbową flotę samochodów Porsche: do końca bieżącego roku udział aut sportowych, które są zasilane wyłącznie energią z akumulatora lub mają hybrydowy napęd plug-in, podwoi się i wyniesie około 50%.
„Porsche ma ambicje stać się najbardziej zrównoważoną marką ekskluzywnej i sportowej mobilności” – powiedział Andreas Haffner, członek zarządu Porsche ds. zasobów ludzkich. „Dlatego logicznym krokiem jest, byśmy poszerzyli naszą elektryczną ofensywę o samochody służbowe i program leasingu pracowniczego. Z pomocą naszych pracowników – jako autentycznych ambasadorów elektromobilności – możemy przyczynić się do jeszcze skuteczniejszego zrównoważonego rozwoju”.
Użytkownicy samochodów służbowych mogą wybrać swój wóz z szerokiej gamy szczególnie efektywnych i mocnych samochodów sportowych, obejmującej pięć wariantów hybryd plug-in w liniach modelowych Cayenne i Panamera oraz osiem w 100% elektrycznych wersji Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo. Przesiadka nastąpi przy następnej wymianie pojazdu. Zwykle ma to miejsce po 15 miesiącach. Podobnie jak w przypadku modeli z silnikiem spalinowym, menadżerowie, którym przysługuje auto służbowe, wraz ze swoim nowym, częściowo lub w pełni elektrycznym samochodem sportowym otrzymają kartę paliwową – w tym przypadku będzie to karta uprawniająca do korzystania z sieci stacji ładowania.
Równolegle do wymiany własnej floty Porsche inwestuje w stworzenie globalnej sieci ładowania: zaledwie kilka dni temu w lokalizacji Zuffenhausen uruchomiono wewnętrzny park ładowania z sześcioma stacjami ładowania prądu stałego (DC) o wysokiej mocy. Pracownicy Porsche mogą naładować tam swoje auta elektryczne z mocą do 350 kW. A już w lutym 2020 r., w swoich zakładach w Lipsku, producent otworzył najpotężniejszy park szybkiego ładowania w Europie. Obejmuje on sześć wewnętrznych punktów szybkiego ładowania. Dzięki usłudze Porsche Destination Charging do 2025 r. na całym świecie ma być dostępnych co najmniej 7500 dodatkowych punktów ładowania.