Jedynie 7 minut dla HDEV (Heavy Duty EV) i 1 minuta dla LDEV (Light Duty EV) – to czas ładowania pojazdu na dystans 100 km z innowacyjnej stacji, nad którą pracuje Ekoenergetyka – Polska.
Wychodząc naprzeciw rynkowi przyszłych pojazdów elektrycznych o dalekich zasięgach Ekoenergetyka rozwija serię stacji ładowania o mocy od 750 do 1500 kW. Ultraszybkie ładowarki planuje uruchomić do końca 2023 roku w testowych hubach ładowania dla pasażerskich i ciężkich pojazdów elektrycznych w Niemczech i Polsce.
Najnowszy projekt Ekoenergetyki – NeU – zrewolucjonizuje funkcjonowanie rynku emobility. Firma pracuje nad infrastrukturą ładowania wysokiej wydajności dla pasażerskich i ciężkich pojazdów z napędem elektrycznym. Czas ładowania pojazdu z rozwijanej w centrum badawczym Ekoenergetyki stacji o mocy startowej 750 kW wyniesie odpowiednio 1 minutę i 7 minut (przy zakładanym zużyciu energii 20 kWh/100 km i 90 kWh/100 km).
Oznacza to, że do przejechania 400 km w przypadku LDEV wystarczą 4 minuty ładowania. W przypadku HDEV to jedynie niecałe pół godziny, czyli czas przewidziany na wymaganą przepisami przerwę w pracy kierowcy.
W pierwszej kolejności Ekoenergetyka wdroży swoje rozwiązania w Niemczech i Polsce. Wspólnie z partnerami do końca 2023 roku uruchomi sieć 22 stacji ładowania. Huby zostaną zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu oraz w kilku aglomeracjach, z myślą m.in. o pojazdach użytkowych i służbach miejskich. Tym samym Ekoenergetyka przyczyni się – jak w przypadku transportu publicznego – do przyśpieszenia e-rewolucji w europejskich miastach.