Volvo Cars dąży do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla. Nowy model C40 to kolejny, konkretny etap, by do tego celu się zbliżyć. Jakie inne cechy poza zerową emisyjnością ma ta gorąca, motoryzacyjna nowość?
C40 ma wszystkie cechy, których poszukują użytkownicy SUV-ów. Prześwit podwozia jest identyczny jak w elektrycznym XC40 Recharge. Siedzenie kierowcy też umieszczone jest wysoko. Jednak linia dachu poprowadzona jest znacznie niżej i opada łagodnie ku tyłowi. Nadwozie jest niższe o 69 mm w porównaniu do elektrycznej odmiany XC40 i jest bardzie opływowe. Ma też niższy współczynnik oporu aerodynamicznego. A w samochodzie elektrycznym to bardzo ważny parametr.
C40 to pierwszy model Volvo, który w ogóle nie będzie miał wersji spalinowej. Volvo Cars zapowiada, że do obecnych dwóch elektryków szybko dołączą kolejne modele. Do 2025 roku odmiany z napędem wyłącznie elektrycznym mają stanowić 50% sprzedaży naszej marki. A pięć lat później – 100%.
Model C40 Recharge pokazuje, w którym kierunku zmierza nasza marka. W pełni elektryczny samochód dostępny online z bogatym zestawem usług dodatkowych i krótkim czasem dostawy od chwili złożenia zamówienia. Wejście w posiadanie nowego Volvo jeszcze nigdy nie było tak łatwe i atrakcyjne – powiedział Henrik Green – szef technologii Volvo Cars.
Pojemność silnika? Nie, akumulatora!
Volvo C40 dostępne jest z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym osiągającym wartość 660 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 78 kWh.
Można go ładować mocą do 150 kW. Wówczas naładowanie go do 80% pojemności zajmie jedynie 40 minut. Szacowany zasięg według WLTP wynosi 420 km i może wzrosnąć wraz z wypuszczaniem kolejnych aktualizacji. Przyspieszenie do 100 km/h wyniesie poniżej 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. To standard nie tylko w Volvo, ale też i coraz popularniejsze rozwiązanie w segmencie aut BEV innych marek.
Do kupienia w internecie. A co z salonami?
Volvo C40 ma być dostępne wyłącznie w internecie, ale odbiór następuje z wybranego salonu. A co jeśli ktoś chce kupić auto w salonie? Wówczas pracownicy tych obiektów pomogą takiej osobie zamówić samochód przez internet na miejscu, który zostanie przekazany klientowi właśnie u nich. Do wyboru, oprócz klasycznego zakupu, będzie także usługa Care by Volvo będąca kompleksowym abonamentem obejmującym wszelkie usługi związane z autem. Mowa tutaj nie tylko o oponach, serwisie, gwarancji, assistance, czy ubezpieczeniu. Na wielu rynkach będzie można w racie ująć także usługi związane z ładowaniem samochodu w domu.
Priorytetem ma być łatwy proces zamawiania i krótki termin dostawy auta od chwili złożenia zamówienia. Na stronie internetowej znajdą się sugerowane konfiguracje. Konfigurator ma być prosty, liczba opcji i pakietów – uproszczona do niezbędnego minimum.
Produkcja C40 rusza jesienią tego roku w belgijskiej Gandawie. Będzie to model oferowany na całym świecie, ale jego głównym rynkiem będzie Europa.