Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Volkswagen trzykrotnie zwiększył sprzedaż samochodów elektrycznych w 2020 roku

Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.

W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.

Mimo niełatwej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5.328.000 aut z różnymi rodzajami napędu. Oznacza to spadek o około 15 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W grudniu marka odnotowała większą sprzedaż, co jest charakterystyczne dla końcówki roku. W efekcie sprzedaż w grudniu okazała się tylko o 2 procent niższa od tej z bardzo dobrego pod tym względem grudnia 2019 roku. „W 2020 roku Volkswagen potwierdził swoją siłę. Mimo różnych ograniczeń w handlu samochodowym wynikających z pandemii, utrzymaliśmy nasz udział w światowym rynku, a w niektórych regionach nawet go zwiększyliśmy” – powiedział Klaus Zellmer, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży. „To pokazuje, że mamy atrakcyjne produkty, które trafiają w potrzeby klientów oraz świadczy o wielkiej motywacji pracowników naszej sieci dealerskiej”.

ID.3 na czele list sprzedaży w wielu krajach Europy

W 2020 roku marka Volkswagen Samochody Osobowe wprowadziła do sprzedaży dziewięć nowych modeli elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Udział aut typu BEV i PHEV w łącznej sprzedaży Volkswagena w Europie zwiększył się dzięki temu do 12,4 procent; jeszcze w 2019 roku wynosił 2,3 procent. Najpopularniejszym modelem okazał się ID.3 z wynikiem 56.500 egzemplarzy – mimo że jego sprzedaż na różnych rynkach rozpoczęto dopiero od września. Dalej uplasowały się e-Golf z wynikiem około 41.300 sztuk i Passat GTE w liczbie 24.000 egzemplarzy. Łącznie w 2020 roku zamówiono 68.000 Volkswagenów ID.3, z których ponad 56.500 dostarczono już klientom – w tym 14.400 klientom w Niemczech. „ID.3 okazał się strzałem w dziesiątkę” – stwierdził odpowiedzialny za sprzedaż Klaus Zellmer. „Wprowadziliśmy ten model do sprzedaży w drugiej połowie roku, a mimo to w wielu krajach z miejsca znalazł się na czele list sprzedaży”.

ID.3 należał w grudniu do najpopularniejszych modeli typu BEV w Finlandii, Słowenii i Norwegii. W Szwecji był w grudniu najchętniej kupowanym samochodem w ogóle, niezależnie od rodzaju napędu. W Niderlandach i Niemczech marka Volkswagen w całym 2020 roku zajęła pierwszą pozycję w rankingu sprzedaży elektrycznych aut typu BEV – w Niemczech udział w rynku samochodów tej kategorii wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.

Przełom w dziedzinie elektromobilności dało się zauważyć również na niemieckim rynku flotowym – tu udział zamówień na modele typu BEV i PHEV zwiększył się łącznie do 22 procent; w 2018 roku wynosił 2 procent, a w 2019 r. 5 procent.

VW ID.4 i hybrydy plug-in mają przyczynić się do dalszego wzrostu w 2021 roku

Po ID.3 Volkswagen będzie stopniowo wprowadzał do sprzedaży na różnych rynkach kolejny model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd – ID.4. To pierwszy tego rodzaju samochód marki produkowany na różnych kontynentach i jako SUV auto należące do najpopularniejszej klasy aut. Udział SUV-ów w całkowitej sprzedaży Volkswagena na świecie zwiększył się z 29,8 procent w 2019 roku do 34,8 procent w roku 2020. Klaus Zellmer: „W 2021 roku postawiliśmy sobie jako cel zwiększenie udziału w globalnym rynku”. Impulsu do wzrostu dostarczy, oprócz nowych modeli typu BEV, rozpoczęta w 2020 roku ofensywa w dziedzinie samochodów hybrydowych typu plug-in.

Reklama