Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Nowy Tiguan eHybrid debiutuje w ofercie Volkswagena – wiemy ile kosztuje

Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM.

Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: „Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie”.

Dzięki hybrydowemu trybowi pracy układu napędowego, który obsługuje się intuicyjnie, podczas dalekiej podróży można łatwo zgromadzić energię elektryczną wystarczającą do pokonania końcowego odcinka trasy w mieście przy wykorzystaniu jedynie energii elektrycznej, czyli nie emitując żadnych szkodliwych substancji. W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się do prędkości 130 km/h. Podczas przyspieszania w trybie „Hybrid” silnik elektryczny wspiera oszczędną jednostkę TSI (benzynowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Dzięki współdziałaniu silników elektrycznego i spalinowego podczas jazdy w trybie „Hybrid” hybrydowy Tiguan bardzo płynnie rozwija moc, ponieważ jednostka elektryczna działa jak dodatkowy „booster”. Wyjątkową dynamikę jazdy zapewnia tryb „GTE”, uruchamiany przyciskiem znajdującym się obok dźwigni zmiany biegów. W trybie GTE silniki elektryczny i TSI działają wspólnie, by oddać do dyspozycji kierowcy pełną moc systemową Tiguana eHybrid, która wynosi 245 KM.

Bogate seryjne wyposażenie nowego Tiguana eHybrid w wersji Elegance obejmuje m.in. reflektory IQ.LIGHT LED Matrix z systemem regulacji ich zasięgu i doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED, wyświetlacz wskaźników Active Info Display, bezprzewodowy App Connect, aktywny tempomat, system bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika oraz kamerę cofania.

Do nowego Tiguana eHybrid Volkswagen po raz pierwszy oferuje system Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. Sprawia on, że od 0 km/h do 210 km/h kierowanie autem, hamowanie i przyspieszanie odbywają się automatycznie, przy czym za kontrolę nad pojazdem nadal odpowiedzialny jest kierowca. System Travel Assist korzysta z aktywnego tempomatu oraz z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Nawet gdy Travel Assist jest włączony kierowca jest zobowiązany trzymać ręce na kierownicy; rejestrują to urządzenia elektroniczne za pośrednictwem tzw. pojemnościowych pól na kierownicy.

O bardzo wysokim standardzie technicznym Tiguana eHybrid świadczy również szeroki wybór systemów multimedialnych, które oferują różne usługi i funkcje online. Dzięki Online Connectivity Unit ze zintegrowaną kartą eSIM w Tiguanie eHybrid można korzystać z internetowych usług We Connect (przygotowane do użytku przez czas nieokreślony) i We Connect Plus (przygotowane do bezpłatnego korzystania w Europie przez rok lub trzy lata). Zależnie od wyposażenia systemy multimedialne mogą mieć takie nowe funkcje, jak system sterowania przy pomocy naturalnych komend głosowych, dostęp do usług streamingowych (np. Apple Music), czy kodowany w chmurze za pośrednictwem Volkswagen ID i dzięki temu dający się pobrać do wykorzystania w innych Volkswagenach zapis indywidualnych ustawień. Nowością jest możliwość bezprzewodowego podłączenia smartfonów dzięki Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem App Connect Wireless.

Ceny Tiguana eHybrid zaczynają się od 161 090 zł. Samochód w wersjach Life i Elegance jest oferowany w 10 kolorach nadwozia do wyboru (w tym 5 metalizowanych i 2 perłowych). Do wyboru są też dwa kolory tapicerki (czarna lub popielato-czarna).

Reklama