Opel stawia na elektryczność — na drodze, a także na odcinkach specjalnych. Opel Corsa‑e Rally to pierwszy w pełni elektryczny samochód rajdowy tej marki. W przyszłym roku samochody elektryczne ze znakiem „blitz” będą rywalizować w jednomarkowych zawodach ADAC Opel e‑Rally Cup.
Cztery Corsy‑e Rally przygotowane przez Opel Motorsport i oddane w ręce Marijana Griebela, Horsta Rottera oraz legendarnego kierowcy wyścigowego Opla, Volkera Stryceka, zakończyły w ubiegłym tygodniu trzydniową serię prób w ośrodku testowym Pferdsfeld. Pojazdy wyposażone w silniki o mocy 100 kW (136 KM) bez większych problemów pokonały łącznie 1500 kilometrów. Corsa‑e Rally jest oparta na udanym modelu Opel Corsa-e, nagrodzonym Złotą Kierownicą 2020.
W ciągu trzydniowego testu zasymulowano dwie pełne rundy Rajdowych Mistrzostw Niemiec (DRM) — w tym odcinki specjalne i szosowe oraz serwis. Po raz pierwszy w warunkach rajdowych testowano funkcje i parametry typowe dla samochodów w pełni elektrycznych, takie jak czas jazdy i ładowania, zarządzanie temperaturą akumulatora oraz precyzyjne ustawienia oprogramowania. Na długim dystansie sprawdzono także wytrzymałość nowych podzespołów.
„To był wydajny i udany test” — powiedział dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. „Zgromadziliśmy ważne dane i informacje przed Opel e-Rally Cup 2021. Niestety z powodu pandemii Covid‑19 kilka rajdów testowych z udziałem przygotowywanych przez nas samochodów nie mogło się odbyć. Dlatego też symulacja rajdu w Pferdsfeld miała tym większe znaczenie – dzięki temu nowa Corsa‑e Rally jest już gotowa do startu”.
ADAC Opel e-Rally Cup będzie składał się z ośmiu rund kwalifikacyjnych zaplanowanych na wiosnę i jesień 2021 r. Przed inauguracją sezonu zaplanowano dodatkowy rajd przygotowawczy dla wszystkich zarejestrowanych zespołów.