Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Elektryczna Lancia Concept to manifest marki na następne dziesięć lat

Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia, pokazuje pierwsze zdjęcia modelu Lancia Concept, zapraszając na prezentację samochodu podczas konferencji prasowej „Emozione Pu+Ra”, zaplanowanej na 15 kwietnia.

„Lancia Concept to manifest marki na następne dziesięć lat” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. „To w 100% elektryczny samochód koncepcyjny, który stanowi ewolucję Lancii Pu+Ra Zero, trójwymiarowej rzeźby zaprezentowanej w listopadzie ubiegłego roku podczas Lancia Design Day. Koncept ten jest pierwszym samochodem nowej ery Lancii, z charakterystycznymi elementami, które można będzie znaleźć w przyszłych modelach, a odnoszących się do designu, zrównoważonego rozwoju, technologii i elektryfikacji. Lancia Concept zostanie zaprezentowana podczas konferencji prasowej „Emozione Pu+Ra”, która odbędzie się 15 kwietnia i jestem pewien, że zrobi wrażenie na miłośnikach marki Lancia z całego świata.”

Lancia Concept oferuje innowacyjny kolisty dach, który zapewnia panoramiczny widok, maksymalnie wykorzystując naturalne światło słoneczne. Ten elegancki i stylowy element nawiązuje do prostych i geometrycznych kształtów charakterystycznych dla designu Lancii i doskonale komponuje się ze zmysłową linią boczną.

Z tyłu, Lancia Concept posiada kultowe okrągłe tylne światła nawiązujące do najbardziej radykalnego ducha marki i legendarnej Lancii Stratos. Nowy napis Lancia umieszczony pomiędzy tylnymi światłami jest wykonany oryginalną i charakterystyczną czcionką inspirowaną światem mody.

Na tylnej szybie, poziome listwy interpretują w nowoczesny sposób słynną, chroniącą przed słońcem, strukturę inspirowaną wenecką żaluzją modelu Lancia Beta HPE z lat 70-tych. W ten sposób odtworzono przytulny, domowy nastrój charakterystyczny dla włoskich salonów, teraz dodatkowo podkreślony przez duże okna.

Kolejne udostępnione zdjęcie prezentuje wnętrze Lancii Concept, które, zgodnie z nowym językiem designu marki, odwzorowuje wnętrza i atmosferę włoskich domów, poprzez zastosowanie prostych i zdecydowanych geometrycznych kształtów w takich elementach jak stolik kawowy, wykładzina oraz siedzenia inspirowane kultowymi fotelami marki Cassina. Stworzona w ten sposób ciepła i przytulna przestrzeń, stwarza domową atmosferę.

Wyrafinowane wnętrze samochodu wykonano z ekologicznych materiałów, zgodnie z założeniami odrodzenia marki. W ramach dziesięcioletniego planu strategicznego, Lancia będzie marką grupy Stellantis o najwyższym odsetku wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, ponieważ 50% dotykowych powierzchni w nowych samochodach będzie wykonane z materiałów ekologicznych.

Zrównoważony rozwój i interpretacja tradycji według nowoczesnego klucza leżą u podstaw powrotu ikonicznej tkaniny obiciowej znanej jako „panno Lancia”. Materiał nawiązujący do tradycji marki ma teraz nowy wygląd dzięki zastosowaniu wysokiej jakości aksamitnej tkaniny w intensywnym kolorze ochry, wykonanej w 100% z naturalnych włókien i wyprodukowanej w certyfikowanym procesie charakteryzującym się niską emisją. Tkanina została wykończona ręcznie ozdobnymi szwami charakterystycznymi dla manufaktury Cassina.

 

Reklama