Mocne, dynamiczne i zelektryfikowane — już wkrótce będzie można składać zamówienia na polskim rynku na nowego Grandlanda GSe i na nową pięciodrzwiową Astrę GSe.
Flagowe wersje obydwu modeli oferują wszystko, czego oczekują entuzjaści sportowej, ale odpowiedzialnej jazdy: oszałamiające osiągi, precyzyjne zawieszenie oraz lokalnie bezemisyjny, zelektryfikowany napęd hybrydowy plug-in. Elektryzująca jest również stylistyka. Astra GSe i Grandland GSe reprezentujące nową dynamiczną submarkę mają specjalne 18- (Astra) i 19‑calowe (Grandland) obręcze kół oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. Zarezerwowane wyłącznie dla wersji GSe wyczynowe przede fotele sprzyjają bliższej integracji kierowcy i pasażera z pojazdem. W wyposażeniu znalazł się także pełen zestaw najnowszych systemów wspomagających kierowcę.
Klienci już od lutego będą mogli zamawiać nowego Grandlanda GSe, w cenie od 252 900 zł, nieco później zostaną otwarte zamówienia również na nową Astrę GSe w cenie od 204 000 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Flagowy SUV Grandland GSe będzie oferowany na polskim rynku tylko i wyłącznie w ofercie limitowanej, w ilości 50 sztuk.
„Nazwa „Grand Sport Electric” zawiera w sobie obietnicę: nowe flagowe wersje obu modeli zelektryzują klientów. Dzięki najnowocześniejszej technologii oferują one szczególnie intensywną przyjemność z dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnością. Temu właśnie służą mocne i lokalnie bezemisyjne napędy hybrydowe plug‑in. Wprowadzając te wersje, konsekwentnie realizujemy naszą strategię przekształcania się w wyłącznie elektryczną markę w Europie do 2028 r., której atutem są pojazdy działające na emocje” — powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Silnik, podwozie, osiągi: przyjemność z dynamicznej jazdy Astrą GSe i Grandlandem GSe
Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM — gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM — i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym). Takie osiągi gwarantują szybki start spod świateł i prędkość maksymalną godną samochodu sportowego. Pięciodrzwiowy sportowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh w Astrze GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 64 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 69-73 km).
Nowości rynkowe z emblematem GSe wyznaczają też nowy standard podwozia pod względem integracji z kierowcą i przekazywania mu informacji zwrotnej. W gamie modelu Astra wersje GSe cechuje jeszcze większa zwrotność i precyzja prowadzenia. Zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD (Frequency Selective Damping) umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.
Dotyczy to także nowego Grandlanda GSe. Usportowiony SUV jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 147 kW/200 KM w Grandlandzie GSe współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi rozwijają moc odpowiednio do 81,2 kW/110 KM i 83 kW/113 KM. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP1: 1,2 l/100 km; emisja CO2: 28-27 g/km; cykl mieszany, wartości ważone). Hybrydowy układ z gniazdem do ładowania z zewnątrz czyni z Grandlanda GSe żwawego SUVa, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija taką samą prędkość maksymalną jak Astra GSe, czyli 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,2 kWh w Grandlandzie GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 63 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 80-81 km).
Od razu wiadomo, że to GSe: wyrazista stylistyka i bogate wyposażenie najwyższych wersji
Odważne i czyste wzornictwo z Opel Vizor sprawia, że obok Astry i Grandlanda nowej generacji nie da się przejść obojętnie. Charakterystyczne akcenty GSe dodają obu flagowym wersjom wyrazistości i wyjątkowości pod każdym względem. Inspirowane w pełni elektryczną Mantą GSe 18‑calowe, czarne aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w Astrze GSe oraz 19‑calowe koła w Grandlandzie GSe podkreślają styl zastosowany przez Opla. Podobną rolę spełniają oznaczenia GSe z przodu oraz na tylnej klapie i specjalny tylny dyfuzor.
W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w wyczynowych fotelach z atestem AGR i ekskluzywną tapicerką GSe z alcantary. Sportowe fotele są zarezerwowane włącznie dla wersji GSe i zostały zaprojektowane z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia Opla w konstruowaniu ergonomicznych siedzeń. Gwarantują stabilne utrzymanie kierowcy i pasażera w czasie dynamicznej jazdy oraz komfortowe oparcie dla ich kręgosłupów i pleców. Elementy grzejne w fotelach i kierownicy zapewniają przyjemne ciepło w chłodniejsze dni.
W wyposażeniu samochodów znalazł się kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, które Opel oferuje obecnie w modelach Grandland i Astra. System Intelli-Drive 1.0 w Astrze GSE obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego zapobiegającą najechaniu na pojazd poprzedzający, wykrywanie pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest system multimedialno-nawigacyjny kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Klienci zainteresowani odmianą kombi, czyli Astrą Sports Tourer GSe, muszą na razie uzbroić się w cierpliwość. Opel ogłosi ceny usportowionego kombi w późniejszym terminie.