„What Car? Electric Car Awards” to organizowany przez prestiżowy, brytyjski magazyn „What Car?” plebiscyt, w którym wybierane są najlepsze samochody elektryczne i hybrydowe w 15 kategoriach odpowiadających rynkowym segmentom.
Lexus NX 450h+ został wybrany zwycięzcą wśród dużych hybrydowych SUV-ów.
„Bardzo rzadko zdarza się, by firma wprowadzając nowy produkt od razu wyznaczała standardy w swojej klasie. A tak się stało w przypadku Lexusa NX 450h+. To pierwsza hybryda typu plug-in tej marki, ale gdy się nią przejedziesz, będziesz miał wrażenie, że takie auta produkują od lat” – czytamy w uzasadnieniu werdyktu „What Car?”.
Lexus NX 450h+ to przełomowy model dla marki i pierwsza w jej historii hybryda typu plug-in. W aucie 2,5-litrowy silnik spalinowy połączono z baterią o pojemności 18,1 kWh. Napęd hybrydowy plug-in generuje łącznie 309 KM/227 kW i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Przy tym, średnie emisje CO2 na poziomie 20–26 g/km i spalanie 0,9–1,1 l/100 km w cyklu WLTP są najlepsze w klasie. Dzięki mocnej baterii litowo-jonowej oraz wysokiej wydajności układu NX 450h+ ma niesamowity zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym – od 70 do 74 km wg WLTP, a jeśli będzie poruszać się w cyklu miejskim, dystans w trybie elektrycznym zwiększy się do 89–97 km.
„Samochód może w trybie elektrycznym poruszać się na większe dystanse niż konkurencyjne auta, a przez to jego koszty utrzymania są niższe. Naładowanie baterii do pełna zajmuje 2 godziny i 45 minut, co jest także lepszym czasem niż w przypadku rywali w segmencie” – dodaje „What Car?”. Magazyn chwali auto także za komfortowe prowadzenie, nowy system multimedialny, dużą przestrzeń na tylnej kanapie oraz schowek pod podłogą bagażnika, gdzie można schować kable do ładowania auta.