Pionierski projekt to kolejny krok na drodze do pozycji lidera branży logistycznej w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Kiedy w trakcie pandemii surfowanie po internetowych przymierzalniach zastąpiło wielogodzinne wyprawy do sklepów, stało się jasne, że usługi kurierskie zaczną odgrywać jeszcze większą rolę niż dotychczas.
Szybkie dostawy i jeszcze szybsze zwroty zakupionych towarów oznaczają nie tylko wygodę konsumentów, ale jednocześnie spore obciążenie dla środowiska naturalnego. Nic dziwnego, że wiodące firmy z branży logistycznej zaczęły częściej zerkać w stronę transportu zeroemisyjnego i sprawdzonych dostawców oprogramowania stacji ładowania, takich jak Elocity.
Jednym z liderów tego podejścia jest DPD Polska, która jest częścią DPDgroup, największej międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie.
– DPD odgrywa niebagatelną rolę w ewolucji, jaką rynek e-commerce przechodzi w ciągu ostatnich kilku lat – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. – Dbamy o naszych klientów, ale dbamy również o środowisko. Wszyscy mieszkamy na tej samej planecie i powinniśmy wspólnie troszczyć się o jej dobrostan. Tego oczekują od nas także nasi klienci – wyjaśnia.
Elocity to naturalne wsparcie w zrównoważonym rozwoju firm branży logistycznej
Grupa kapitałowa DPD Polska sukcesywnie zwiększa liczbę samochodów elektrycznych w swojej flocie, redukuje emisję CO2 na przesyłkę, pozyskuje energię ze źródeł odnawialnych i monitoruje jakość powietrza w Warszawie.
– Wprowadzamy elementy zrównoważonego rozwoju do każdej sfery naszej działalności: poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie. Nasz sklep z materiałami opakowaniowymi zawiera coraz więcej produktów biodegradowalnych lub wykonanych z odzyskanych surowców – podkreśla prezes DPD Polska.
Najnowszy projekt obu partnerów to unikatowa w skali kraju inwestycja, zlokalizowana przy jednym z warszawskich oddziałów. Jest to tzw. hub ładowania, składający się z 25 stacji DC oraz AC. Infrastruktura została wyposażona w system dynamicznego zarządzania mocą, umożliwiający optymalne wykorzystanie stacji z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy w obiekcie.
– Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowania według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzeb – wyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity. – W ramach kompleksowej obsługi DPD Polska dostarczyliśmy nie tylko oprogramowanie, ale także projekty instalacji, montaż stacji, a do tego cały system zarządzania. To daje nam pewność, że wszystko będzie działać płynnie i zgodnie z potrzebami klienta – dodaje Michał Baranowski.
Elektromobilność wsparciem dla bezpieczeństwa i ciągłości funkcjonowania firm z branży logistycznej
Nowa inwestycja to rozwinięcie wspólnych działań DPD Polska i Elocity. Od początku 2021 roku firmy współpracują w zakresie budowy infrastruktury stacji ładowania oraz dostarczania systemu zarządzania stacjami. W tym czasie dostarczono i zainstalowano ponad 100 stacji ładowania. W ramach projektu liczba tych stacji wzrosła o kolejne 25 sztuk, dając w sumie ponad 200 portów. Pionierski hub to kolejny krok na drodze do pozycji lidera branży logistycznej w zakresie zrównoważonego rozwoju. DPDgroup jest partnerem programu ONZ #WorldsToDoList na rzecz Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju i we wszystkich krajach, również w Polsce, dąży do rozbudowy floty samochodów zeroemisyjnych.
– We flocie DPD Polska jeździ w tej chwili 120 aut elektrycznych i mamy nadzieję, że do końca roku – mimo trudności na rynku motoryzacyjnym – uda nam się podwoić tę liczbę – zwraca uwagę Rafał Nawłoka. Z kolei Michał Baranowski podkreśla, że świadomi partnerzy Elocity z branży logistycznej i spedycyjnej decydują się na własne floty zeroemisyjnych pojazdów, a następnie zapewnienie im stacji ładowania już nie tylko z przyczyn ekonomicznych.
– Dziś auta elektryczne to sposób na uniezależnienie się od kryzysu paliw kopalnych, ale też zabezpieczenie ciągłości działania firm i ich autonomiczne funkcjonowanie – zaznacza CEO Elocity.