23 lipca w salonach Toyoty rozpoczynają się Dni Elektryfikacji pod hasłem Beyond Zero. To seria wydarzeń, która przybliży kierowcom cztery technologie zelektryfikowanych napędów – pełne hybrydy, hybrydy plug-in, auta elektryczne na baterie i samochody elektryczne na wodór.
Przez dwa i pół miesiąca, do 5 października odbędzie się kolejno niemal 60 całodziennych spotkań w całej Polsce. Miejsca i daty poszczególnych wydarzeń można znaleźć na stronie https://www.toyota.pl/elektryfikacja/dni-beyond-zero w postaci wyszukiwarki i mapki.
Podczas Beyond Zero – Dni Elektryfikacji Toyota udostępni cztery modele reprezentujące cztery technologie zelektryfikowanych napędów. Będą to Corolla Cross, pierwszy model z napędem hybrydowym piątej generacji, RAV4 Plug-in Hybrid z hybrydowym napędem ładowanym z sieci, Toyota bZ4X – pierwszy globalny model marki z linii bZ (beyond Zero) z elektrycznym napędem na baterie, którego konstrukcja wykorzystuje 26 lat doświadczeń Toyoty w produkcji hybryd, a także Mirai – samochód z elektrycznym napędem wodorowym drugiej generacji. Toyota Mirai wprowadza nowe pojęcie ujemnej emisji, gdyż nie tylko nie emituje CO2 ani żadnych spalin, ale oczyszcza powietrze podczas jazdy.
Obok każdego modelu zostanie umieszczony duży panel multimedialny prezentujący zasady działania danego napędu, jego historię i ciekawostki na jego temat. Ponadto będzie można odwiedzić sekcję naukową i wziąć udział w eksperymentach pokazujących działanie technologii Toyoty. Do dyspozycji odwiedzających będzie model przekładni hybrydowej Toyoty, model wodorowego sedana Mirai w skali 1:10 czy przykłady różnych sposobów wykorzystania wodoru w motoryzacji i energetyce. Na spotkaniach będzie można także uczestniczyć w prezentacjach i porozmawiać z ekspertami specjalizującymi się w technologiach Toyoty. A na koniec wizyty każdy będzie mógł sprawdzić swoją wiedzę w quizie technologicznym.
Program elektryfikacji Beyond Zero
Toyota jest znana jako pionier elektromobilności i największy producent zelektryfikowanych samochodów. Marka jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, a dziś na całym świecie oferuje kilkadziesiąt hybryd i kilkanaście modeli z innymi rodzajami zelektryfikowanych napędów, których łączna sprzedaż przekroczyła 20 milionów. Zelektryfikowane samochody, które Toyota dostarczyła kierowcom w ciągu 26 lat, pozwoliły zaoszczędzić ponad 65 miliardów litrów benzyny i uniknąć emisji ponad 160 milionów ton CO2.
Po sukcesie hybryd Toyota rozpoczęła kolejny etap elektryfikacji, którego charakter najlepiej oddaje hasło Beyond Zero. Oznacza ono „więcej niż zeroemisyjność” i zakłada, że do 2050 roku Toyota osiągnie w dziedzinie zrównoważonego rozwoju znacznie więcej niż tylko zerową emisję CO2. Marka dąży do tego, by nie tylko wyeliminować z działalności firmy emisje gazów cieplarnianych i szkodliwych substancji, ale także by uzyskać pozytywny bilans wpływu na środowisko i klimat. Równolegle z rozwojem nisko- i bezemisyjnych samochodów firma szuka nowych rozwiązań w kwestiach oszczędzania wody, recyclingu materiałów w obiegu zamkniętym oraz wspierania bioróżnorodności.
Więcej na temat programu Beyond Zero, zelektryfikowanych napędów Toyoty oraz Dni Elektryfikacji pod hasłem Beyond Zero można dowiedzieć się z filmu Beyond Zero – Dni Elektryfikacji w Toyocie