CUPRA poszerza współpracę z De Antonio Yachts i przedstawia swój pierwszy zelektryfikowany jacht – D28 Formentor e-HYBRID.
Wykorzystanie technologii hybrydowej zapewni bezemisyjną nawigację na wodach mórz i oceanów. Oficjalna premiera łodzi będzie miała miejsce w przyszłym roku.
Pierwsza kolaboracja CUPRY i barcelońskiej firmy produkującej łodzie sięga 2020 roku. To wówczas powstał projekt wyczynowego jachtu De Antonio Yachts D28 Formentor, inspirowanego designem pierwszego autorskiego modelu marki z Martorell. Pokazowa łódź o mocy 400 KM zapewnia duże emocje i jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 40 węzłów.
Design jachtu jest spójny ze stylistyką CUPRY. Zaczynając od prostych linii rzeźby łodzi, akcentów z włókna węglowego, kończąc na charakterystycznym kadłubie w kolorze z palety CUPRY – Petrol Blue. Te wszystkie elementy sprawiają, że całość D28 nabiera unikalnego stylu. Bezemisyjna wersja jachtu również utrzymana jest w estetyce hiszpańskiego producenta. D28 Formentor e-HYBRID oferowany jest w nowym odcieniu Graphene Grey. Dodatkowo syntetyczny pokład tekowy oraz wykończenie wnętrza szarą tapicerką nadają nowej hybrydowej odsłonie jachtu jeszcze bardziej oryginalnego wyglądu.
– Nasza marka stawia na innowacyjne pomysły, tym samym nie boi się przenosić swoich rozwiązań poza ląd. De Antonio to idealny i zaufany partner do stworzenia niekonwencjonalnych projektów w niecodziennym środowisku dla marki motoryzacyjnej jakimi są morza i oceany – mówi Antonio Labate, Globalny Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji w CUPRA.
Nowa era elektryfikacji
Wersja hybrydowa jachtu oprócz jednostki napędowej o mocy 400 KM, wyposażona jest w dwa silniki elektryczne o mocy 15 kW, które są zintegrowane z układem spalinowym. Podczas korzystania z łodzi w trybie elektrycznym, Formentor D28 e-HYBRID porusza się bezemisyjnie po zbiornikach wodnych, a co za tym idzie nie przyczynia się do zanieczyszcza wód i generuje bardzo niską emisję dźwięku podczas pracy.
CUPRA to marka, która nie boi się nowych wyzwań i chętnie wychodzi poza świat związany stricte z motoryzacją. Zarówno CUPRA jak i De Antonio Yachts starają się tworzyć nowe wyzwania w swoich branżach. Powstanie hybrydowej wersji D28 jest kontynuacją postępowego procesu, który ma na celu stworzenie innowacyjnych pojazdów przyjaznych dla środowiska, zarówno na lądzie jak i na morzu.