Nowy elektryczny crossover-coupé Ariya oraz Nissan Pavilion zdobyły nagrodę iF Design Award w Niemczech.
Wyróżnienie poprzedzone zostało kompleksową ewaluacją pięciu różnych kryteriów: pomysłu, formy, funkcji, wyjątkowego charakteru i oddziaływania.
Ariya jest innowacyjnym crossoverem, odzwierciedlającym specjalistyczną wiedzę Nissana w dziedzinie produkcji samochodów elektrycznych. Pomimo wyposażenia pojazdu w liczne zaawansowane technologie, jego stylistyka cechuje się prostotą i nowoczesnością, które wpisują się w wyjątkową koncepcję „ponadczasowego japońskiego futuryzmu” Nissana.
Nissan Pavilion, otwarty okresowo w 2020 roku, był miejscem, gdzie odwiedzający mogli na własnej skórze doświadczyć mobilności przyszłości. Bryła budynku oraz nowe logo Nissana, którym był ozdobiony, symbolizowały wartości reprezentowane przez markę oraz jej wiarę w moc sprawczą każdego człowieka. Nowe logo zadebiutowało również w modelu Ariya, którego światowa premiera – transmitowana online – miała miejsce właśnie w Nissan Pavilion.
Nagroda iF Design Award, przyznawana od 1954 roku przez iF International Forum Design GmbH w Hanowerze, jest jednym z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie designu. W tegorocznym konkursie niezależne jury złożone ze 132 ekspertów w dziedzinie wzornictwa dokonało ewaluacji 10 776 produktów i projektów z 57 krajów.
Nagroda iF Design Award:
Celem nagrody iF Design Award jest promowanie doskonałych projektów i podnoszenie poziomu świadomości ludzi w zakresie designu. Tegoroczne nagrody zostały przyznane w dziewięciu kategoriach: projekt produktu, komunikacja, opakowanie, projekty i koncepcje usług, architektura i projekt wnętrza, doświadczenie użytkownika (UX) oraz interfejs użytkownika (UI).