Ford Pro przyspiesza proces elektryfikacji samochodów, prezentując w pełni elektrycznego następcę najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie – nowego Forda E-Transita Custom.
E-Transit Custom jest kolejną elektryczną nowością po modelu E-Transit, którego produkcja rozpoczęła się w marcu tego roku. Jest też pierwszym z czterech kolejnych w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford Pro wprowadzi do 2024 roku.
Model ma wyznaczyć nowy punkt odniesienia w segmencie jednotonowych pojazdów dostawczych w Europie oraz pomóc firmom w całym regionie w łatwej przesiadce na pojazdy zelektryfikowane.
W pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie¹,² został zaprojektowany od podstaw, aby bezproblemowo integrować się ze środowiskiem Ford Pro, obejmującym rozwiązania zwiększające produktywność i wartość dodaną. E-Transit Custom będzie wspierany przez oprogramowanie Ford Pro, rozwiązania w zakresie ładowania, serwisu i finansowania za pośrednictwem jednej kompleksowej platformy, co pomoże zwiększyć dostępność pojazdów i obniżyć koszty eksploatacji.
Najnowszy przedstawiciel zelektryfikowanej linii Ford Pro będzie kluczowym elementem ambitnego projektu, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji spalin wszystkich modeli, sprzedawanych przez Forda w Europie oraz neutralności węglowej w całej Europie do 2035 roku.
Bezkompromisowa, w pełni elektryczna architektura modelu E-Transit Custom zapewnia zasięg do 380 kilometrów³, szybkie ładowanie prądem stałym i możliwość holowania przyczepy, zachęca też nową, dynamiczną stylistyką. Ponadto nowy samochód dostawczy Forda pozwoli zwiększyć produktywność firm, wykorzystując zaawansowaną łączność, a tym samym umożliwiając stałą komunikację i kontrolę.
„To przełomowy moment dla operatorów pojazdów użytkowych w Europie i kolejna, niezwykle istotna realizacja naszych ambicji w Ford Pro” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie właśnie stał się w pełni elektryczny, a przy wsparciu naszego wyjątkowego centrum obsługi Ford Pro, oferującego kompleksowe usługi zwiększające produktywność, nowy E-Transit Custom przyniesie nieocenione korzyści operacyjne firmom w całej Europie.”
Energia elektryczna w zasięgu ręki
Wśród funkcji opracowanych na podstawie szczegółowych analiz opinii uzyskanych od użytkowników pojazdów dostawczych, mających na celu zapewnienie niezrównanej funkcjonalności klientom korzystającym z E-Transita Custom, znajduje się system ProPower Onboard, który umożliwia zasilanie energią elektryczną narzędzi, oświetlenia i innych urządzeń, wszędzie, gdzie znajduje się samochód.
E-Transit Custom to pojazd roboczy o wyrazistej i plastycznej stylistyce, z którego firmy każdej wielkości będą dumne, jako z zaufanego pomocnika w ich działalności. Dzięki zrównoważonym proporcjom, śmiałej sylwetce i pełnemu oświetleniu LED, samochód ten wyznaczy nowy, mocny punkt odniesienia w segmencie pojazdów użytkowych o ładowności jednej tony.
W tym roku Ford ogłosił, że do roku 2024 do vana E-Transit o ładowności 2 ton dołączą cztery nowe, w pełni elektryczne pojazdy, które wejdą w skład kultowej rodziny Transita, w tym furgony Transit Custom i Transit Courier oraz samochody osobowe Tourneo Custom i Tourneo Courier.
W pełni elektryczny model E-Transit Custom wejdzie do produkcji w drugiej połowie 2023 roku i będzie stanowił część najszerszej gamy modelowej Transita Customa, jaką kiedykolwiek oferowano europejskim klientom. Dalsze szczegóły dotyczące elektryfikacji samochodów użytkowych Forda zostaną ujawnione we wrześniu tego roku.
Wszystkie warianty Transita Custom będą produkowane przez Ford Otosan – spółkę joint venture Forda w Turcji – w zakładzie w Kocaeli, gdzie produkowany jest europejski Transit, będący owocem zapowiadanych wcześniej inwestycji w zakładach w Kocaeli o wartości 2 miliardów euro. Firmy Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niedawno protokół ustaleń w sprawie wiodącej w branży spółki joint venture, której celem jest stworzenie jednego z największych w Europie zakładów produkujących akumulatory do pojazdów użytkowych, z planowanym rozpoczęciem produkcji w połowie bieżącej dekady i osiągnięciem rocznej wydajności pozwalającej na wyprodukowanie akumulatorów o łącznej pojemności od 30 do 45 gigawatogodzin.