ŠKODA AUTO spogląda wstecz na bardzo trudny, ale zakończony pozytywnie, 2021 rok. A jakie plany?
Pomimo pandemii koronawirusa i niedoboru półprzewodników, do klientów na całym świecie dostarczono 878 200 pojazdów, w tym prawie 45 000 egzemplarzy modelu ENYAQ iV, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki.
– Pomimo wielu wyzwań, rok 2021 był dobrym czasem dla ŠKODY. W trakcie kryzysu półprzewodników zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby wyprodukować jak najwięcej samochodów. Jednocześnie wprowadziliśmy nowe modele i wyznaczyliśmy kurs na nową dekadę transformacji w ramach strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030. Wzmocniliśmy również naszą pozycję w ramch Grupy Volkswagen, biorąc na siebie większą odpowiedzialność między innymi za region Afryki Północnej oraz za globalną platformę MQB-A0. Kontynuowaliśmy także proces powiększania naszej gamy modeli elektrycznych oraz podjęliśmy kolejne ambitne kroki w zakresie zrównoważonego rozwoju firmy. Kolejna część roku będzie naznaczona dużą dozą niepewności z powodu wojny w Ukrainie i ograniczeń w dostawach – podkreśla Thomas Schäfer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO.
– Wraz z nową generacją modelu FABIA oraz odświeżonymi, świetnie sprzedającymi się SUV-ami KAROQ i KODIAQ, a także naszym pierwszym całkowicie elektrycznym modelem ENYAQ iV, unowocześniliśmy i rozszerzyliśmy naszą gamę modeli. Niedobory półprzewodników sprawiły, że w ograniczonym stopniu byliśmy w stanie sprostać wysokiemu popytowi. Mimo trudnej sytuacji udało nam się znaleźć w pierwszej 8-ce marek w Europie. W Indiach, dzięki udanemu wejściu na rynek modelu KUSHAQ, podwoiliśmy nasze dostawy. Chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie i cierpliwość, a naszym dealerom za ich ogromne zaangażowanie. W tym roku będziemy kontynuować naszą ofensywę dzięki nowym modelom, takim jak ENYAQ COUPÉ iV, FABIA MONTE CARLO i odświeżony KAROQ. Jednocześnie spodziewamy się kolejnego bardzo wymagającego roku sprzedażowego ze względu na ciągłe ograniczenia produkcyjne – dodaje Martin Jahn, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
Strategia NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 wyznacza kurs na dekadę transformacji
Dzięki nowej strategii korporacyjnej NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, ŠKODA AUTO staje się jeszcze bardziej elektryczna, cyfrowa i międzynarodowa. Do 2030 roku firma zamierza zostać jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Producent dąży także do uzyskania statusu wiodącej europejskiej marki w Indiach i Afryce Północnej. Strategia NEXT LEVEL kładzie również fundamenty pod dalszy postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju i różnorodności.
Trzy nowe elektryczne modele, rozpoczęcie produkcji akumulatorów MEB, aktualizacja oprogramowania ENYAQ iV
Po udanym wprowadzeniu na rynek modeli ENYAQ iV oraz ENYAQ COUPÉ iV, ŠKODA planuje przed 2030 rokiem premiery trzech kolejnych całkowicie elektrycznych samochodów, które pod względem ceny i wielkości będą plasowały się poniżej modelu ENYAQ iV. W fabryce w Mladej Boleslav wyprodukowano już ponad 227 000 wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do hybrydowych modeli typu plug-in – zarówno ŠKODY jak i innych marek Grupy. Ponadto, pod koniec kwietnia rozpocznie się tam produkcja systemów akumulatorowych MEB. W pierwszej połowie 2022 roku ma pojawić się także decyzja w sprawie powstania Gigafactory w Czechach. Dzięki tym inicjatywom, ojczyzna marki ŠKODA AUTO staje się prawdziwym centrum elektromobilności, którego celem jest zabezpieczanie oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
Dalszy rozwój języka stylistycznego marki
W drugiej połowie 2022 roku ŠKODA zaprezentuje nowy język projektowania, tworzony w ramach projektu „Modern Solid”, który będzie stopniowo wdrażany w kolejnym roku. W ten sposób producent koncentruje się na rodzinnym i naznaczonym wieloma aktywnościami stylu życia, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się oczekiwania i potrzeby swoich klientów.