Gdy ostatni w pełni elektryczny Opel Corsa‑e Rally przekroczył linię mety po finałowej rundzie ubiegłorocznego ADAC Opel e‑Rally Cup, rozpoczęły się przygotowania do edycji 2022.
Kontynuowano także prace nad poprawą właściwości jezdnych oraz dźwięku samochodu Corsa‑e Rally.
Zimą ADAC i Opel doskonalili założenia i zasady pierwszego na świecie rajdowego pucharu samochodów elektrycznych. ADAC Opel e‑Rally Cup w 2022 r. zapowiada się jeszcze ciekawiej i bardziej emocjonująco.
Przede wszystkim kalendarz na 2022 r. jest wyraźnie atrakcyjniejszy i międzynarodowy. Oprócz rund Rajdowych Mistrzostw Niemiec e‑samochody z silnikami o mocy 100 kW (136 KM) pojawią się na kilku nie mniej trudnych i widowiskowych wydarzeniach w sąsiednich krajach. ADAC Rally Sulingen, ADAC Rally Stemweder Berg, ADAC Saarland-Pfalz Rally oraz ADAC 3‑Städte Rally to niemiecki trzon serii. Uzupełnieniem będą gościnne występy na ELE Rally w Holandii, Rally Weiz w Austrii oraz Rally Mont Blanc we francuskich Alpach.
Dopracowane szczegóły: poprawiony dźwięk, jeszcze lepsza przyczepność
Chociaż Opel Corsa‑e Rally już charakteryzuje się wysoką niezawodnością i imponującymi osiągami, technologia zastosowana w tym rewolucyjnym samochodzie rajdowym jest nadal optymalizowana. Na przykład zmodyfikowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pozwala kierowcy przenieść jeszcze więcej z 260 Nm momentu obrotowego na drogę. W ramach ogólnej koncepcji bezpieczeństwa wprowadzono zmiany w systemie akustycznym, aby dźwięk wydawany przez samochód elektryczny był lepiej słyszalny i przyjemniejszy.
Popularność zelektryfikowanych rajdów systematycznie rośnie. Zainteresowanie ADAC Opel e‑Rally Cup zgłaszają zespoły i kierowcy z całej Europy. Suma 100 000 EUR w puli nagród kusi rajdową młodzież, podobnie jak możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i wyjątkowa szansa na awans do ADAC Opel Rally Junior Team w następnym roku. Najlepsi kierowcy mogą wtedy przesiąść się do Opla Corsy Rally4 i startować w międzynarodowych rajdach.
„Organizując ADAC Opel e‑Rally Cup, współpracujący od dawna partnerzy ADAC i Opel zapoczątkowali nowy, ważny etap w międzynarodowym sporcie samochodowym” – powiedział dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. „Udowadniamy, że rajdy samochodów elektrycznych są możliwe i emocjonujące. W nowym sezonie pucharowe zawody będą jeszcze ciekawsze dzięki atrakcyjnemu kalendarzowi i dopracowanej technologii”.
„ADAC Opel e‑Rally Cup jest ważnym fundamentem strategii zrównoważonego rozwoju ADAC, w której dla zgodnego z tą ideą, przyszłościowego sportu samochodowego zaplanowano pionierską rolę” – dodał szef ADAC Motorsport, Thomas Voss. „W sporcie tym zachodzą poważne zmiany. ADAC i Opel chcą aktywnie uczestniczyć w tej transformacji, a pierwszy na świecie jednomarkowy puchar samochodów elektrycznych już dziś pokazuje, jak może wyglądać przyszłość”.
Kalendarz ADAC Opel e‑Rally Cup na 2022 r.
06./07,05. ADAC Actronics Rally Sulingen* Niemcy
20./21,05. ELE Rally, Eindhoven Holandia
10./11,06. ADAC Rally Stemweder Berg*, Lubeka Niemcy
14.-16.07. Rally Weiz Austria
19./20,08. ADAC Saarland-Pfalz Rally*, St. Wendel Niemcy
08.-10.09. Rally Mont-Blanc, Morzine Francja
14./15,10. ADAC 3-Städte Rally*, Dolna Bawaria Niemcy
* Rajdowe Mistrzostwa Niemiec