Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Kia przyspiesza przejście na auta elektryczne – do 2027 roku 14 modeli typu BEV

Kia Corporation zaprezentowała strategiczne zobowiązania. Najważniejsze z nich dotyczy objęcia do 2030 roku pozycji lidera w dziedzinie zrównoważonej mobilności.

Plan działania opiera się na strategii „Plan S” zaprezentowanej po raz pierwszy w 2020 roku. Teraz marka ujawnia dalsze szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób zamierza osiągnąć pozycję światowego lidera z zakresu zrównoważonej mobilności.

Korporacyjną wizję wspierają trzy kluczowe filary – „ludzie”, „planeta” i „zysk”. W ramach tych filarów Kia będzie dążyć do zwiększania korzyści dla klientów, redukcji emisji dwutlenku węgla w trosce o środowisko oraz generowania zysków jako odpowiedzialna korporacja.

Kia ogłosiła również cztery kluczowe cele biznesowe, które zamierza osiągnąć do 2030 roku. Obejmują one – przyspieszenie przejścia na samochody elektryczne i osiągnięcie rocznej sprzedaży 1,2 miliona aut typu BEV; sprzedaż 4 mln samochodów rocznie, w tym ponad 2 mln aut przyjaznych środowisku; rozszerzenie oferty samochodów połączonych z siecią i wprowadzenie technologii autonomicznej jazdy we wszystkich nowych modelach; objęcie pozycji światowego lidera pod względem oferty samochodów konstruowanych na konkretne potrzeby (PBV).

Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation, powiedział: „Kia przechodzi transformację na pełną skalę. Obejmuje ona nie tylko zmianę logo, modeli i designu, ale również strategii i wizji firmy. Aby ją zrealizować i stać się dostawcą rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, skoncentrujemy się na przyspieszeniu przejścia na przyszłe modele biznesowe. W naszym podejściu do biznesu staniemy się jeszcze bardziej zorientowani na klienta i będziemy prowadzić dynamiczną transformację, jednocześnie zachowując solidne operacje biznesowe”.

W ciągu dwóch lat od zaprezentowania strategii „Plan S”, Kia rozwinęła się w wiodącą na świecie markę samochodów elektrycznych (EV) i odnotowała w 2021 roku najwyższe w historii – przychód brutto i zysk operacyjny. Kia zamierza kontynuować tę pozytywną dynamikę rozwoju, aby od 2022 roku budować dalszą wartość zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym.

Sprzedaż 4 mln aut rocznie poprzez popularyzację modeli przyjaznych środowisku

Począwszy od celu sprzedaży na poziomie 3,15 miliona samochodów rocznie w 2022 roku, Kia zamierza kontynuować wzrost ilościowy, opierając się na wiodącej na świecie jakości swoich modeli. Celem jest osiągnięcie sprzedaży 4 milionów aut rocznie w 2030 roku, co stanowi jej 27-procentowy wzrost w stosunku do wyniku, który Kia założyła na 2022 rok.

W ramach wzrostu ilościowego marka zwiększy również sprzedaż samochodów przyjaznych środowisku (w tym modeli typu BEV, hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych (HEV)). Kia sprawi, że sprzedaż tych modeli stanie się kluczowym czynnikiem przyszłego rozwoju biznesu. Kia zwiększy udział samochodów przyjaznych środowisku w sprzedaży na świecie z 17 procent w 2022 roku do 52 procent w 2030 roku.

Na głównych rynkach o surowych przepisach dotyczących ochrony środowiska i rosnącym popycie na auta elektryczne, jak Korea, Ameryka Północna, Europa i Chiny, do 2030 roku Kia planuje zwiększyć udział w sprzedaży samochodów przyjaznych środowisku nawet do 78 procent.

Do 2027 roku gama samochodów typu BEV rozszerzy się do aż 14 modeli

Kia przyspiesza przejście na samochody elektryczne, aby umocnić się na pozycji wiodącego na świecie producenta tego typu aut. W tym celu marka planuje rozszerzyć gamę modeli typu BEV.

Począwszy od 2023 roku, Kia planuje wprowadzać na rynek co najmniej dwa modele typu BEV rocznie i do 2027 roku mieć w gamie aż 14 samochodów elektrycznych. W porównaniu z poprzednim planem, który zakładał 11 modeli do 2026 roku, Kia zamierza powiększyć gamę o dwa elektryczne pick-upy oraz o podstawowy model typu BEV.

Kia planuje umocnić wiodącą pozycję na rynku samochodów elektrycznych poprzez debiut flagowego modelu, którym będzie EV9. Jego premierę zapowiedziano na 2023 rok. EV9 to duży SUV o długości około 5 metrów, który będzie miał doskonałe przyspieszenie od 0 do 100 km/h w pięć sekund i zasięg około 540 km przy w pełni naładowanym akumulatorze. EV9 będzie mógł zapewnić zasięg 100 km po zaledwie sześciu minutach ładowania.

EV9 – po raz pierwszy w ofercie Kia – będzie oferować usługi aktualizacji oprogramowania OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand), które umożliwią klientom zakup dodatkowych funkcji już po wyjeździe samochodem z salonu. Ponadto, będzie to pierwszy model wyposażony w zaawansowaną technologię autonomicznej jazdy AutoMode.

W 2030 roku Kia będzie sprzedawać 1,2 miliona samochodów typu BEV

Dzięki nowym modelom, takim jak EV9, Kia zamierza zwiększyć sprzedaż samochodów typu BEV. Zaczynając od 160.000 sprzedanych egzemplarzy w tym roku, Kia zamierza sprzedać 807.000 sztuk w 2026 roku i 1,2 miliona w 2030 roku, co stanowi 36-procentowy wzrost w stosunku do celu, który ogłoszono podczas zeszłorocznego „CEO Investor Day”. Kia zakłada, że w 2030 roku ponad 80 procent sprzedaży samochodów typu BEV będzie pochodziło z Korei, Ameryki Północnej, Europy i Chin, przy czym auta elektryczne będą miały 45 procent udziału w sprzedaży Kia na głównych rynkach.

Aby dostosować się do rosnącej liczby modeli elektrycznych, role poszczególnych zakładów produkcyjnych będą ewoluować. W Korei będzie się mieścić globalne centrum badań, rozwoju, produkcji i dostaw samochodów elektrycznych, natomiast w innych zakładach produkcyjnych na świecie będą powstawać samochody elektryczne strategiczne z punktu widzenia poszczególnych rynków. Na przykład w Europie auta elektryczne małej i średniej wielkości będą produkowane od 2025 roku. W Stanach Zjednoczonych, gdzie popularne są średniej wielkości SUV-y i pick-upy, elektryczne wersje tych modeli będą produkowane lokalnie od 2024 roku. Z kolei, w Chinach Kia planuje wprowadzić do sprzedaży średniej wielkości samochody elektryczne już od przyszłego roku. W Indiach produkcja małej i średniej wielkości auta typu BEV ruszy od 2025 roku.

Ponadto, Kia chce zaplanować podaż i popyt na akumulatory oraz unowocześnić ich technologię. Oczekuje się, że popyt wzrośnie znacznie – z 13 GWh teraz do 119 GWh w 2030 roku, co jest związane ze zwiększoną sprzedażą samochodów elektrycznych. Kia planuje dostarczać akumulatory z indonezyjskiej spółki joint venture, która zajmuje się ogniwami akumulatorowymi i jednocześnie opracowuje system podaży i popytu na akumulatory poprzez outsourcing do globalnych firm, które zajmują się akumulatorami. Dodatkowo, do 2030 roku firma planuje zwiększyć gęstość energii przechowywanej w akumulatorach o 50 procent i obniżyć całkowity ich koszt o 40 procent, co wpłynie na zwiększenie zarówno ich wydajności, jak i na konkurencyjność cenową.

Samochody połączone z siecią i jazda autonomiczna

Kia zwróciła uwagę na cztery kluczowe obszary produktów, w których może w pełni wykorzystać swoje możliwości, aby stać się przyszłym liderem branży w dziedzinie mobilności – chodzi o usługi dostępne dla właścicieli samochodów połączonych z siecią, jazdę autonomiczną, osiągi i design.

Od 2025 r. wszystkie nowe samochody marki Kia będą wyposażone w wiodącą w swojej klasie łączność z siecią. Dzięki aktualizacjom oprogramowania dostępnym przez system OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand) w całej gamie marki Kia, klienci będą mogli aktualizować swoje auta oraz wyposażać je w różne funkcje i technologie już po zakupie.

To część nowych kierunków rozwoju marki, które mają zaowocować nowymi możliwościami biznesowymi opartymi na oprogramowaniu i na usługach oferowanych przez samochody połączone z siecią. Kia spodziewa się, że dostęp do sieci będzie odgrywać ważną rolę w różnych obszarach mobilności, takich jak wspólne korzystanie z samochodu czy dostawy przesyłek do auta. Autonomiczna jazda, znana pod marką „AutoMode”, szybko zostanie rozpowszechniona w całej gamie, począwszy od EV9 w 2023 roku.

Kia „AutoMode” odpowiada za optymalizację wydajności samochodu poprzez bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Funkcja ta będzie ulepszana wraz z rozwojem technologii i będzie również obejmować system Highway Driving Pilot, który na autostradach umożliwi jazdę bez ingerencji kierowcy.

Wszystkie nowe modele wprowadzane na główne rynki po 2026 roku będą dostępne z technologią jazdy autonomicznej „AutoMode”, a wskaźnik jej wykorzystania ma przekroczyć 80 procent. W dłuższej perspektywie firma planuje dalszy rozwój technologii „AutoMode” i wdrożenie jazdy w pełni autonomicznej. Kia skoncentruje się również na zapewnieniu zróżnicowanego designu modeli i rozszerzeniu ich oferty o wersje o wysokich osiągach. Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu EV6 GT o wysokich osiągach, Kia planuje rozszerzyć ofertę GT na wszystkie samochody typu BEV.

 

Marka numer 1 na świecie pod względem oferty samochodów konstruowanych na konkretne potrzeby (PBV)

Jako firma zorientowana na klienta, Kia będzie dostarczać elastyczne usługi mobilności, które odzwierciedlają różnorodne potrzeby ludzi i firm. W tym obszarze Kia skoncentruje się na przygotowaniu oferty aut konstruowanych na potrzeby konkretnej działalności (PBV).

Kia jest jedną z pierwszych marek na światowym rynku modeli typu PBV i planuje stać się jego liderem. Popyt na usługi kurierskie i logistyczne znacznie wzrósł po dynamicznym rozwoju handlu elektronicznego w czasie pandemii Covid-19.

Za cel Kia stawia sobie dostarczanie klientom specjalistycznych pojazdów w oparciu o ich specyficzne potrzeby. W tym celu planuje się stworzyć specjalny kanał komunikacji, który będzie poświęcony modelom typu PBV. Dzięki temu Kia będzie w stanie szybko i dokładnie odpowiadać na wymagania klientów. Kia zamierza również stworzyć zintegrowaną platformę danych, dzięki której będzie mogła zapewnić usługi i rozwiązania dostosowane do różnych modeli biznesowych w takich obszarach, jak ładowanie samochodów, obsługa i zarządzanie.

W najbliższym czasie Kia planuje opracowywać pojazdy typu PBV na bazie obecnych modeli, jak np. Niro Plus, które ma zostać wprowadzone do oferty jeszcze w tym roku. Niro Plus będzie oparte na popularnym i przyjaznym dla środowiska SUV-ie Niro i będzie mogło być wykorzystywane jako taksówka, a także w firmach, które zajmują się wynajmem aut.

W perspektywie średnio- i długoterminowej Kia opracuje specjalne pojazdy typu PBV. Zostaną one skonstruowane na bazie platformy samochodu elektrycznego do elastycznej zabudowy. Dzięki temu ich rozmiar i zabudowę nadwozia łatwo będzie można dostosować do zróżnicowanych potrzeb klientów.

Kia wprowadzi do oferty pierwszy specjalny model typu PBV w 2025 roku, kiedy rynek na tego typu pojazdy będzie jeszcze większy niż obecnie. Będzie miał on rozmiar auta średniej wielkości i łatwo będzie można go skalować. Dzięki zastosowaniu funkcji OTA i jazdy autonomicznej, Kia zamierza zaoferować aż 600.000 kilometrów niezawodnej eksploatacji w celu maksymalnego obniżenia kosztów użytkowania pojazdów typu PBV.

Wraz ze wzrostem rynku pojazdów typu PBV Kia planuje stopniowo rozszerzać ich ofertę – od mikro do dużych modeli, które potencjalnie mogą stanowić alternatywę dla transportu publicznego lub nawet służyć jako mobilne biura.

Cele finansowe na 2026 rok w oparciu o wzrost rentowności samochodów elektrycznych i nowe obszary biznesowe

Kia ogłosiła również swoje średnio- i długoterminowe cele finansowe. Do 2026 roku firma zamierza osiągnąć łącznie 120 bilionów KRW przychodu brutto, przy 10 bilionach wonów zysku operacyjnego i marży zysku operacyjnego na poziomie 8,3 procent. Do 2026 roku Kia zamierza zwiększyć kapitalizację rynkową do 100 bln KRW, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 33 bln KRW na koniec 2021 roku.

W 2026 roku firma planuje osiągnąć 39 procent zysku operacyjnego z modeli typu BEV, dzięki redukcji kosztów stałych poprzez zwiększenie liczby sprzedanych egzemplarzy i redukcję kosztów związanych z rozwojem technologii. Co więcej, Kia spodziewa się, że do 2026 roku udział wszystkich modeli przyjaznych środowisku w zysku operacyjnym wyniesie 52 procent, czyli przewyższy udział w zysku modeli z silnikami spalinowymi.

Aby osiągnąć te cele, Kia nie tylko zwiększy sprzedaż modeli przyjaznych środowisku, ale także znacznie poprawi rentowność, zapewniając dodatkowe struktury sprzedaży i zysków dzięki komercjalizacji nowych firm i technologii. W ciągu najbliższych pięciu lat Kia zainwestuje łącznie 28 bilionów wonów w działalność biznesową, czyli o pięć bilionów wonów więcej niż zakładał poprzedni plan, z czego 46 procent zostanie zainwestowanych w przyszłe projekty. To ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku.

W przyszłości Kia będzie kontynuować swoje zaangażowanie w zarządzanie środowiskiem społecznym (Environment Social Governance – ESG). Kia ustanowiła średnio- i długoterminowy plan zarządzania ESG już w 2020 roku i ogłosiła swój cel, aby do 2045 roku być przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

Kia będzie również aktywnie uczestniczyć w projektach nowej generacji realizowanych przez Hyundai Motor Group, takich jak Advanced Aviation Mobility (AAM) i robotyka. W szczególności Kia planuje skoncentrować się na tworzeniu synergii między działaniami AAM Grupy a własną działalnością związaną z modelami typu PBV.

 

Reklama