Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.
Umowa uzupełnia wcześniejsze zapotrzebowanie na 16 pojazdów tego samego modelu i stanowi największe jak dotąd komercyjne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Volvo.
Zamówienie zostało złożone przez firmę Performance Team, będącą częścią Grupy Maersk i oznacza, że w sumie 126 pojazdów Volvo VNR Electric będzie użytkowanych przez to przedsiębiorstwo. Pierwsze elektryczne samochody ciężarowe zostaną oddane do eksploatacji w drugim kwartale 2022 r., a wszystkie 126 pojazdów ma zostać wydanych do pierwszego kwartału 2023 r.
„Volvo Trucks jest podekscytowane dalszą współpracą z Maersk w zakresie celów zrównoważonego rozwoju i zwiększania skali inwestycji tej organizacji w rozwiązania elektromobilności” mówi Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Elektryczne samochody ciężarowe Class 8 będą wykorzystywane w Kalifornii do różnych zadań transportowych, obsługując trasy spedycji portowej i dystrybucji magazynowej.
Volvo VNR Electric ma zasięg operacyjny do 440 km i możliwość magazynowania energii do 565 kWh. Samochód ciężarowy może być naładowany w 80% w 90 minut w przypadku pakietu sześciu baterii i w 60 minut w przypadku wersji z czterema bateriami. Volvo VNR Electric jest produkowane w zakładach Volvo Trucks w New River Valley w Wirginii, które są wyłącznym producentem wszystkich samochodów ciężarowych Volvo w Ameryce Północnej.
Do 2030 r. 50% sprzedaży to pojazdy elektryczne
W skali globalnej, Volvo Trucks postawiło sobie ambitny cel, aby do 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych przez nie samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić elektrycznej transformacji branży transportowej. Wolumeny są nadal niskie, ale widzimy szybko rosnące zainteresowanie w Europie, Ameryce Północnej, a także w innych częściach świata. W 2021 r. przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Możliwość oferowania elektrycznych, bezemisyjnych środków transportu wyraźnie staje się kluczową przewagą konkurencyjną.” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych w 2021 r. w Europie z udziałem wynoszącym 42%, a także zajmuje wiodącą pozycję w Ameryce Północnej. Z sześcioma modelami elektrycznych samochodów ciężarowych produkowanych w tym roku, Volvo Trucks posiada najbardziej kompletną linię elektrycznych samochodów ciężarowych na świecie, obejmującą wszystkie obszary, od dystrybucji miejskiej i obsługi odpadów, po transport budowlany i przewozy regionalne.