Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

7% globalnego rynku EV do 2030 roku | To cel marki Hyundai

Firma Hyundai Motor Company przedstawiła strategię, która ma przyspieszyć realizację ambicji związanych z elektryfikacją gamy samochodów, jako elementu dążenia przez firmę do zrównoważonego rozwoju.

Prezes i Dyrektor Generalny Jaehoon Chang jak i inni dyrektorzy przedstawili plany akcjonariuszom i inwestorom oraz innym zainteresowanym stronom na wirtualnym forum „2022 CEO Investor Day”. Firma przedstawiła także cele sprzedażowe i finansowe, które mają zostać osiągnięte do 2030 roku.

Plan rozwoju elektrycznych pojazdów marki Hyundai (BEV) jest wspierany przez wzmocnienie oferty pojazdów BEV, optymalizację zdolności produkcyjnych oraz zapewnienie konkurencyjności pojazdów i oprogramowania. Zgodnie z planem firma zamierza zwiększyć roczną globalną sprzedaż samochodów typu BEV do 1,87 miliona egzemplarzy, a więc zapewnić sobie 7% udziału w globalnym rynku do 2030 roku.

Hyundai przedstawił również swoje średnio- i długoterminowe cele finansowe. Firma przeznaczyła 95,5 bilionów wonów (KRW) na przyszłe inwestycje do 2030 roku, w tym 19,4 bilionów wonów na elektryfikację i 12 bilionów KRW na oprogramowania.

Do 2030 roku Hyundai dąży również do osiągnięcia marży zysku operacyjnego na poziomie 10 procent lub wyższej, w przypadku aut elektrycznych oraz do zwiększenia konkurencyjności pojazdów i oprogramowania dzięki rozszerzonej ofercie. W ujęciu skonsolidowanym ma na celu zapewnienie marży zysku operacyjnego na poziomie 10 procent.

Hyundai z powodzeniem przyspiesza przejście na elektryfikację i staje się światowym liderem w branży pojazdów elektrycznych pomimo trudnego środowiska biznesowego spowodowanego globalnym niedoborem chipów i trwającą pandemią. Wraz z naszymi znaczącymi wysiłkami na rzecz poprawy jakości pojazdów elektrycznych, Hyundai Motor będzie nadal zabezpieczać swoją działalność jako „dostawca rozwiązań mobilnych” dzięki zaawansowanym technologiom nie tylko sprzętu, ale także oprogramowania – powiedział Jaehoon Chang

Wzmocnienie gamy pojazdów typu BEV

Hyundai Motor podniesie roczną sprzedaż pojazdów elektrycznych do 1,87 miliona egzemplarzy do 2030 roku z wcześniej zapowiadanych 560 000 egzemplarzy do 2025 roku. Firma zamierza zdobyć 7% udziału w globalnym rynku pojazdów typu BEV.

Hyundai planuje wprowadzić 17 samochodów elektrycznych – 11 modeli marki Hyundai oraz 6 modeli luksusowej marki Genesis do 2030 roku w ramach poszerzania gamy pojazdów typu BEV.

Nowe samochody elektryczne Hyundaia będą obejmować trzy osobowe, sześć SUV-ów, jeden lekki samochód dostawczy oraz jeden pojazd nowego typu. W tym roku Hyundai rozpoczyna sprzedaż modelu IONIQ 6, a w 2024 roku IONIQ 7.

W luksusowej marce Genesis, linia aut elektrycznych składa się z dwóch samochodów osobowych i czterech SUV-ów, w tym zelektryfikowanego GV70, który zostanie wprowadzony na rynek w tym roku. Od 2025 roku wszystkie nowo wprowadzone na rynek modele Genesis będą zelektryfikowane.

Reklama