Ofensywa elektryfikacji w Jeepie trwa. Po zeszłorocznych premierach modeli Renegade 4xe i Compass 4xe również ikona marki – Wrangler – doczekała się w tym roku wersji plug-in hybrid.
To właśnie Wrangler 4xe był 200. sprzedanym w tym roku w Polsce zelektryfikowanym Jeepem. Przekraczając liczbę ponad 200 zarejestrowanych nad Wisłą egzemplarzy, Jeep notuje w okresie od stycznia do października przeszło 10-krotny wzrost sprzedaży wersji hybrydowych plug-in w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
Właścicielem 200. hybrydowego Jeepa został pan Grzegorz Żuk z Warszawy, który niedawno nabył Wranglera Unlimited 4xe plug-in hybrid w stołecznym salonie Euromobil. Klient posiada już w garażu kultową generację Wranglera YJ z lat 80., a do zakupu 4xe przekonała go możliwość w 100% bezemisyjnych, codziennych dojazdów do pracy w trybie elektrycznym oraz dalsze wykorzystanie pełnych osiągów i właściwości terenowych auta w weekendy.
Wrangler 4xe w odróżnieniu od większości pojazdów konkurencji ma bowiem napęd 4×4 nie tylko w trybie tradycyjnym, ale również hybrydowym i w 100% elektrycznym, gdzie jego możliwości off-roadowe nie ustępują wersjom z klasycznym napędem.
Wrangler 4xe jest najmocniejszą dostępną w Europie wersją tego modelu. Dysponując łączną mocą 380 KM osiąga przyspieszenie 0-100 km/godz. w 6,4 sekundy. Jego zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 50 km, prędkość maksymalna 130 km/h, a szybkie ładowanie zajmuje mniej niż 3 godziny.
Zgodnie z wcześniej złożoną obietnicą Jeep kontynuuje strategię elektryfikacji całej gamy modelowej, czego dowodem jest najnowszy Grand Cherokee, który w wersji plug-in hybrid zadebiutuje w Europie w połowie przeszłego roku. Obecnie w polskiej ofercie marki są dostępne trzy zelektryfikowane modele: premierowy Wrangler 4xe, nowy Renegade 4xe i nowy Compass 4xe, który w tym roku został gruntownie odświeżony i zyskał nowe wnętrze oraz najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, komunikacji i rozrywki. W przypadku dwóch mniejszych modeli w 2022 roku gama hybryd typu plug-in zostanie powiększona o samoładujące się hybrydy typu MHEV (e-Torque).