Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Darmowa aktualizacja powiększa zasięg nawet o 20 kilometrów

Właściciele Audi e-tron 55 z roczników 2019 lub 2020 mogą teraz na jednym ładowaniu dojechać dalej. Dostępna już aktualizacja oprogramowania zwiększa zasięg samochodu nawet o 20 dodatkowych kilometrów.

Oznacza to, że wzrost wydajności samochodów z czterema pierścieniami w logo nie jest już ograniczony wyłącznie do nowych modeli, ale możliwy jest też w pojazdach już jeżdżących po drogach. W celu instalacji aktualnego oprogramowania, należy zgłosić się do autoryzowanej stacji serwisowej Audi na terenie całej Polski. Nowe oprogramowanie jest darmowe.

Równocześnie z premierą modelu e-tron Sportback pod koniec roku 2019, Audi wydało zwiększającą zasięg aktualizację techniczną swojej pierwszej serii modeli elektrycznych. W efekcie tego, obecnie produkowane Audi e-tron 55 quattro może przejechać na jednym ładowaniu akumulatora nawet 441 kilometrów (cykl WLTP). Obok zmodyfikowanego osprzętu, głównym czynnikiem przyczyniającym się do zwiększenia zasięgu było zoptymalizowane oprogramowanie.

Teraz, funkcje oprogramowania, które przyczyniają się do zwiększenia wydajności, są dostępne od zaraz także dla wyprodukowanych wcześniej pojazdów. Obok różnych innych ulepszeń, aktualizacja zwiększa pojemność użytkową akumulatora wysokonapięciowego. Dzięki temu, akumulator o pojemności 95 kWh w Audi e-tron 55 quattro dostarcza więcej mocy użytkowej netto – 86 kWh, co przekłada się na zwiększony zasięg. Aktualizację oprogramowania dla wszystkich Audi e-tron 55 quattro wyprodukowanych w okresie od połowy września 2018 (rok modelowy 2019) do końca listopada 2019 (rok modelowy 2020), można bezpłatnie zainstalować u partnerów serwisowych Audi.

Efektywne sterowanie jednostką napędową, ulepszone zarządzanie termiczne

Oprócz pojemności baterii, nowe oprogramowanie optymalizuje również sterowanie silnikiem elektrycznym z przodu pojazdu. W normalnym trybie jazdy, za napęd odpowiada silnik zamontowany na tylnej osi. Aby zwiększyć wydajność, silnik elektryczny z przodu jest prawie całkowicie wyłączony i odłączony od zasilania – a włącza się dopiero gdy potrzebna jest większa moc. Wtedy pracują obie jednostki napędowe. W ten sposób można jeszcze efektywniej wykorzystać główną zaletę koncepcji silnika asynchronicznego, czyli pracę bez zasilania, a co za tym idzie, bez strat wynikających z oporu.

Aktualizacja usprawnia również system chłodzenia. Elastyczny system zarządzania termicznego, który składa się z czterech oddzielnych obiegów, teraz jeszcze skuteczniej reguluje temperaturę podzespołów wysokiego napięcia. Modyfikacja systemu umożliwiła zmniejszenie objętościowego natężenia przepływu chłodziwa w obiegu, co obniżyło zużycie energii. System chłodzenia jest podstawą szybkiego ładowania prądem stałym, długiej żywotności akumulatora i stałej wydajności jazdy, nawet przy dużym obciążeniu.

Doskonały w codziennym użytkowaniu, świetne wyniki sprzedaży

Pierwszy w pełni elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni produkowany jest od końca roku 2018 w neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla netto zakładzie produkcyjnym Audi w Brukseli. Do wiosny tego roku, e-tron przekroczył już liczbę 100 000 sprzedanych egzemplarzy. W Norwegii, model ten w ubiegłym roku był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem sumując wszystkie rodzaje napędu.

Sukces Audi e-tron w ogromnej mierze wynika z jego przydatności w codziennym użytkowaniu. Obok dużej ilości miejsca we wnętrzu i wyjątkowego komfortu, decydującą rolę odgrywa zasięg modeli e-tron Sportback 55 quattro i e-tron 55 quattro. Dzięki zasięgowi odpowiednio: do 453 kilometrów (WLTP) i do 441 kilometrów (WLTP), można tymi modelami bez problemu pokonywać dłuższe dystanse. Audi e-tron wyróżnia się także imponującą prędkością ładowania. W idealnej sytuacji samochód potrzebuje niespełna dziesięciu minut na stacji ładowania, by osiągnąć zasięg około 110 kilometrów; Audi e-tron 55 quattro osiąga poziom 80 procent naładowania po około 30 minutach. Klienci wyposażeni w usługę e-tron Charging Service mogą teraz wybierać spośród ponad 275 000 punktów ładowania w 26 krajach europejskich, a system „planer podróży e-tron”, wskazuje drogę do najbliższej stacji ładowania. System wspomaga kierowcę, w zależności od potrzeb planując sesje ładowania. Inteligentny algorytm oblicza najszybszą trasę, bierze pod uwagę dane o ruchu drogowym i trasie uwzględnia styl jazdy kierowcy, oblicza czas potrzebny na naładowanie pojazdu i uwzględnia go w całkowitym czasie jazdy.

Reklama