Całkowicie elektryczny crossover coupé oparty na zapowiedzianym latem przez Nissana platformie Alliance CMF-EV ma zastąpić Nissana Leaf od około 2025 roku.
Model ma być produkowany w fabryce w Sunderland w Anglii w ilości do 100 tys. sztuk rocznie. Baterie będą wytwarzane w niedawno ogłoszonej fabryce ogniw Envision AESC zlokalizowanej niedaleko wspomnianej fabryki w Sunderland.
Potwierdził to europejski szef Nissana Guillaume Cartier dla brytyjskiego portalu Autocar. Popularnego od lat hatchbacka Nissan Leaf ma zastąpić crossover coupé oparty na wspólnej platformie CMF-EV sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. W lipcu Nissan pokazał już pierwsze animacje nowego BEV. Widok auta z boku pokazuje zakrzywioną linię dachu, duże koła oraz krótkie zwisy przednie i tylne typowe dla pojazdów elektrycznych.
Baterie niedaleko fabryki
Nie ma jeszcze szczegółów technicznych dotyczących modelu ani jego nazwy. Jak podano, pojazd będzie samochodem, dla którego producent chce stworzyć zdolności produkcyjne dla 100 000 pojazdów rocznie w Sunderland w Anglii. Baterie mają być budowane w niedawno ogłoszonej fabryce ogniw Envision AESC niedaleko fabryki w Sunderland.
Cartier powiedział również, że Nissan dąży do pięciu zelektryfikowanych crossoverów do 2025 roku: Juke, Qashqai, Ariya i X-Trail, a także właśnie następcy Leafa. Firma nie będzie już samodzielnie opracowywać konwencjonalnych modeli, takich jak sedany, hatchbacki i kombi. Według Cartiera Nissan będzie korzystał z baz rozwojowych swoich partnerów sojuszniczych Mitsubishi i Renault. Ponadto Cartier zapewnił, że Nissan nie będzie już inwestował w rozwój silników spalinowych.
W stronę elektryfikacji
Nissan zamierza pokryć 80 procent swojej sprzedaży samochodami elektrycznymi do 2030 roku. Już w 2025 roku cała gama produktów ma zostać zelektryfikowana albo samochodami elektrycznymi, albo wariantem hybrydowym E-Power.
Źródło: ORPA na podstawie electrive.com