Przyszłość już jest, chciałoby się powiedzieć! W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, w Polsce zarejestrowano więcej nowych osobowych samochodów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych niż aut z silnikiem Diesla.
Różnica jest spora i na korzyść tych pierwszych wynosi aż 888 egzemplarzy. W sumie modeli typu HEV, PHEV i BEV zarejestrowano w sierpniu 5.963 egzemplarze. Na wysokim 4. miejscu pod względem popularności w zestawieniu najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych znalazła się elektryczna Kia e-Niro. Lista aut elektrycznych dostępnych w Polsce liczy aż 57 modeli.
Kia, która należy do bardzo wąskiego grona producentów samochodów mających w masowej produkcji aut elektrycznych już 10-letnie doświadczenie, wprowadziła niedawno w Polsce własny program wsparcia rozwoju elektromobilności – Kia #GoElectric. Składa się na niego kilka promocji, które nie dość, że łączą się ze sobą, to również łączą się z rządowym programem dopłat. W sumie na zakupie samochodu elektrycznego marki Kia można oszczędzić teraz nawet 50 tys. złotych. Pakiet korzyści Kia #GoElectric obejmuje:
– 7.700 zł premii za odkup używanego auta z silnikiem spalinowym,
– 1.775 zł rabatu, czyli aż 50%, na zakup ładowarki Kia Charge Home,
– do aż 13.800 zł rabatu, 7% wartości auta, dla uczestników programu Kia Eco Drivers,
– dodatkowe korzyści przy wyborze finansowania, które zapewnia Kia Finance.
Z pakietem korzyści Kia #GoElectric oraz po uwzględnieniu dotacji rządowej zarówno e-Soul, jak i e-Niro należą do najtańszych samochodów elektrycznych w swoich klasach. I najlepszych, o czym świadczą liczne nagrody przyznane nie tylko przez dziennikarzy, ale również przez użytkowników. Za 204-konnego e-Soula o zasięgu do 452 km w bogatej wersji L, z pakietem technologicznym, pakietem stylistycznym wnętrza oraz z dwutonowym nadwoziem trzeba teraz zapłacić 133.156 zł. Elektryczne e-Niro w wersji L z pakietem technologicznym i lakierem metalicznym oraz z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem o pojemności energetycznej 64 kWh, który zapewnia zasięg do 455 km, kosztuje 137.155 zł.
W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, Kia znalazła się na drugim miejscu wśród najpopularniejszych marek w Polsce. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia wzrosła o blisko 32%.
W poprzednim miesiącu na drogi wyjechało 2.985 nowych samochodów osobowych z logo Kia. Wiele wskazuje na to, że wrzesień może być dla marki Kia nawet bardziej udany niż sierpień. W pierwszej dekadzie miesiąca Kia obroniła wysoką drugą pozycję w rankingu najchętniej wybieranych marek i odnotowała aż 110-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponieważ w tym samym czasie rynek skurczył się blisko 16%, udział marki Kia osiągnął w nim historyczny wynik – aż 11%.