Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen robi kolejny duży krok w kierunku przemiany w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie.
Od teraz wszystkie modele z rodziny ID. będą otrzymywać regularne aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem mobilnego transferu danych. Najnowszy „ID. Software 2.3” oferuje nowe funkcje i optymalizuje już istniejące. Flota modeli ID. pozwoli Volkswagenowi położyć fundament pod nowe, zorientowane na klienta modele biznesowe. Jak dotąd Volkswagen pozostaje jedynym z największych (biorąc pod uwagę poziom sprzedaży) producentem, który udostępnia tę technologię klientom.
„Pełna dostępność aktualizacji typu Over-the-Air podkreśla innowacyjność Volkswagena i stanowi podstawę zupełnie nowego, cyfrowego kontaktu z klientem” – mówi dyrektor generalny Volkswagena, Ralf Brandstätter. „Jednocześnie kładziemy fundament pod nowe cyfrowe modele biznesowe i osiągamy kluczowy moment w strategii ACCELERATE”.
Aktualizacje typu Over-the-Air jako podstawa nowych modeli biznesowych i dodatkowych przychodów
W przyszłości, aby zapewnić aktualizację oprogramowania w samochodach, a klientom dostęp do nowych funkcji, Volkswagen planuje dostarczać bezpłatne oprogramowanie co około dwanaście tygodni. Dzięki nowym, opartym na danych modelom biznesowym – w zakresie usług i funkcji, które klient może zamawiać zgodnie z potrzebami i korzystać z nich jedynie wtedy, gdy są mu potrzebne – firma dąży również do generowania dodatkowego przychodu w fazie użytkowania samochodów. Może to być, na przykład, dostęp do systemu Travel Assist lub możliwość skorzystania ze zwiększonej wydajności akumulatora podczas długich podróży, a w późniejszym czasie nawet uruchomienie funkcji jazdy zautomatyzowanej. W ciągu najbliższych kilku lat Volkswagen widzi w tym potencjał generowania dodatkowego przychodu.
Klient jest najważniejszy
Aktualizacje typu Over-the-Air są opracowywane w ścisłej współpracy z firmą CARIAD, producentem oprogramowania w Grupie Volkswagen. „Nowe aktualizacje stanowią centralną funkcjonalność cyfrowego samochodu, połączonego ze światem zewnętrznym. Szybko staną się czymś normalnym dla klientów, tak samo jak stały się w wypadku np. smartfonów” – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego. „Pracujemy w krótkich cyklach, jak firma technologiczna i dostarczamy aktualizacje klientom w odpowiednio krótkich odstępach czasu”.
Volkswagen chce również pozostawać w kontakcie ze klientami po sprzedaży lub leasingu samochodu, aby świadczyć im usługi cyfrowe. „Samochody, które zawsze mają najnowsze oprogramowanie zapewniają doskonałą cyfrową obsługę klienta i dlatego mają tak duże znaczenie dla naszego przyszłego sukcesu” – dodaje Ulbrich. „Dzięki regularnym aktualizacjom samochód ma nie tylko aktualne oprogramowanie, ale staje się jeszcze lepszy”.
Aktualizacja optymalizuje funkcje związane z bezpieczeństwem i komfortem
Niektóre z nowych funkcji mają wpływ na ID. Light – pas diód, który znajduje się na dole przedniej szyby. Dostarcza on kierowcy informacji, które są intuicyjnym wsparciem podczas jazdy. Teraz udoskonalono przetwarzanie obrazu w kamerze wielofunkcyjnej, dzięki czemu jeszcze szybciej rozpoznaje ona motocykle i innych użytkowników dróg. To samo dotyczy jazdy po zmroku. Jeśli w pojeździe jest zainstalowana funkcja dynamicznego sterowania światłami drogowymi, umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne sterowanie reflektorami. Grafika na centralnym wyświetlaczu systemu multimedialnego jest bardziej stonowana i wyraźniejsza, a obsługa – bardziej intuicyjna. Pokazuje to, jak Volkswagen reaguje na informacje zwrotne od pierwszych użytkowników samochodów z rodziny ID.
W najbliższych tygodniach klienci w Polsce otrzymają wiadomości o aktualizacji wraz z prośbą o wyrażenie zgody na jej przeprowadzenie.
Cyfrowy kontakt z klientem staje się centralnym punktem wszystkich etapów rozwoju produktów i usług w cyklu życia samochodu. W ramach strategii ACCELERATE aktualizacje typu Over-the-Air są fundamentem pod nowe modele biznesowe i optymalizację produktów marki Volkswagen.