Nowy Mercedes-Benz Citan: wspaniała oferta w segmencie małych vanów.
Kompaktowe wymiary zewnętrzne w połączeniu z przestronnym wnętrzem i dużą przestrzenią ładunkową otwierają przed Nowym Citanem wiele różnych możliwości zastosowania, zwłaszcza w miejskich dostawach i usługach. Pojazd jest dostępny zarówno jako furgon, jak i Tourer.
Szeroko otwierane drzwi przesuwne po lewej i prawej stronie Citana, a także niski próg załadunkowy (opcjonalnie) umożliwiają wygodny dostęp do wnętrza i łatwy załadunek. Z kolei pasażerowie będą mogli cieszyć się wygodnymi fotelami Citana Tourera. Poza dużą funkcjonalnością i elastycznością, pojazd zapewnia kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa i wysoki komfort jazdy.
– Dzięki Sprinterowi i Vito jesteśmy z powodzeniem obecni w segmencie dużych i średnich vanów. Nowy Citan w segmencie małych samochodów dostawczych dopełni nasze portfolio. Został całkowicie przebudowany przez profesjonalistów dla profesjonalistów. Począwszy od designu po właściwości jezdne, nie wspominając o systemach bezpieczeństwa i łączności, Citan nosi w sobie DNA Mercedes-Benz – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – Jednocześnie jest również ostatnim nowym pojazdem dla klientów komercyjnych w Mercedes-Benz Vans, który będzie wykorzystywał silnik spalinowy. Wszystkie przyszłe nowe rozwiązania będą dostępne wyłącznie z napędem elektrycznym. Logicznym krokiem tej konsekwentnej elektryfikacji jest tym samym Nowy eCitan.
Wiele zastosowań i wygodny załadunek
Nowy Citan łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne (długość: 4498 mm) z dużą przestrzenią w środku. Dzięki wielu różnym wersjom i praktycznym detalom wyposażenia oferuje wiele różnych możliwości zastosowania i wygodny załadunek. Model zostanie wprowadzony na rynek jako furgon i Tourer. Później pojawią się kolejne warianty z długim rozstawem osi, a także wersja Mixto. Ale nawet w wariancie z krótkim rozstawem osi (2716 mm) Nowy Citan oferuje znacznie więcej miejsca w porównaniu z poprzednim modelem – na przykład w furgonie długość przestrzeni ładunkowej wynosi 3,05 metra (w wersji z ruchomą ścianą działową).
eCitan zostanie wprowadzony na rynek już w drugiej połowie 2022 roku. Ten w pełni elektryczny wariant modelu Citana dołączy do portfolio elektrycznych pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans obok eVito i eSprintera. Oczekiwany zasięg wyniesie około 285 kilometrów (zgodnie z WLTP[5]), odpowiada więc na potrzeby użytkowników komercyjnych, którzy często wykorzystują ten pojazd do usług logistycznych i dostawczych w centrach miast.
Zgodnie z założeniami na stacjach szybkiego ładowania, ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent zajmie 40 minut. Co istotne, jeśli chodzi o wymiary przestrzeni ładunkowej, ładowność i dostępność wyposażenia, klient nie musi iść na żadne ustępstwa w porównaniu do pojazdu z konwencjonalnym silnikiem. Dla eCitana dostępny będzie nawet hak holowniczy.
Intuicyjna koncepcja wyświetlacza i obsługi z MBUX i usługami cyfrowymi Mercedes me
Podobnie jak jego duży brat – Sprinter – oraz modele samochodów osobowych marki Mercedes-Benz, Nowy Citan może być opcjonalnie wyposażony w intuicyjnie obsługiwany i samouczący się system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Dzięki potężnym chipom, samouczącemu się oprogramowaniu, ekranom o wysokiej rozdzielczości i doskonałej grafice system ten zrewolucjonizował obsługę pojazdów.
Dla Nowego Citana dostępne są na życzenie różne wersje MBUX. Do jego mocnych stron należy intuicyjna koncepcja obsługi za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego, przycisków Touch Control na kierownicy lub asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Kolejne zalety to integracja smartfonu z Apple Car Play i Android Auto, system głośnomówiący Bluetooth i radio cyfrowe (DAB i DAB+).
Ponadto Citan jest fabrycznie przygotowany do korzystania z wielu usług cyfrowych Mercedes me connect. Dzięki temu klienci są zawsze połączeni z pojazdem, niezależnie od tego, gdzie się znajdują[7]. Ważne informacje są dla nich zawsze dostępne zarówno na pokładzie, jak i poza pojazdem, mogą także skorzystać z kilku innych pomocnych funkcji.