Od momentu wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego MINI Cooper SE na całym świecie sprzedano już ponad 30 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Również stale rosnące wyniki sprzedaży hybrydy plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4 potwierdzają rosnący entuzjazm dla zrównoważonej frajdy z jazdy.
Na początku kolejnej dekady MINI stanie się marką w pełni elektryczną. Z czasem coraz więcej klientów na całym świecie przekonuje się do modeli MINI wyposażonych w zelektryfikowany napęd. W pierwszej połowie 2021 roku udział tych pojazdów w całkowitej globalnej sprzedaży brytyjskiej marki premium wzrósł już do ponad 15 procent.
Od stycznia do czerwca 2021 roku MINI sprzedało na całym świecie łącznie 157 799 pojazdów, przekraczając wynik z analogicznego okresu roku ubiegłego o 32,6 procent. Łączna światowa sprzedaż pojazdów MINI ze zelektryfikowanym napędem wyniosła w pierwszej połowie 2021 roku 23 777 egzemplarzy. Najważniejszym motorem wzrostu frajdy z jazdy bez lokalnej emisji spalin okazuje się całkowicie elektryczne MINI Cooper SE (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,6–15,2 kWh/100 km) z 13 454 egzemplarzami sprzedanymi od stycznia do czerwca 2021 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku do końca czerwca 2021 roku do klientów trafiły już 31 034 egzemplarze pierwszego całkowicie elektrycznego modelu MINI.
Zadanie przekonania kolejnych grup docelowych do zrównoważonej frajdy z jazdy przejmuje MINI Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,7 1/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,5–14,8 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–39 g/km). W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku hybrydowy model plug-in w segmencie kompaktów premium zwiększył swoją sprzedaż do 10 323 sztuk.
— MINI od zawsze kojarzy się z przemyślanymi rozwiązaniami i wydajnością, dlatego doskonale nadaje się również do elektromobilności — mówi Bernd Körber, szef marki MINI. Miejska fajda z jazdy i mobilność bez lokalnej emisji spalin po prostu idealnie do siebie pasują. I nasi klienci to czują.
Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 135 kW (184 KM) i typowej dla tej marki zwinności MINI Cooper SE wprowadza do świata elektromobilności gokartowe wrażenia z jazdy w swoim niepowtarzalnym stylu. Zasięg od 203 do 234 km w cyklu testowym WLTP umożliwia typową dla MINI frajdę z jazdy również poza granicami miasta. MINI Cooper SE Countryman ALL4 jest jeszcze bardziej wszechstronne dzięki układowi napędowemu składającemu się z silnika spalinowego i elektrycznego, które razem generują moc 162 kW (220 KM). Model hybrydowy plug-in ma według WLTP zasięg elektryczny do 59 km – wystarczający na przykład do codziennych dojazdów z domu do pracy bez lokalnej emisji spalin.
Dzięki tym cechom oba modele zapewniły niezwykle udany start transformacji marki MINI w kierunku mobilności elektrycznej. Rynki samochodowe w Niemczech i Wielkiej Brytanii należą do tych regionów sprzedaży, w których fani MINI szczególnie entuzjastycznie podchodzą do jazdy bez lokalnej emisji spalin. Od stycznia do czerwca 2021 roku sprzedano w Niemczech 6324 egzemplarze MINI Cooper SE i MINI Cooper SE Countryman ALL4.
Odpowiada to prawie 30 procentom całkowitej sprzedaży MINI w Niemczech w tym okresie. Tym samym Niemcy stają się zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla zelektryfikowanych modeli MINI. Na drugim miejscu w tym rankingu znajduje się rodzimy rynek marki, czyli Wielka Brytania. W pierwszym półroczu 2021 roku udział pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży MINI na brytyjskim rynku wyniósł 17,4 procent. Łącznie w Wielkiej Brytanii sprzedano 4027 egzemplarzy obu modeli.